Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item SOCIAL INCLUSION OF CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENTS - AN IMPORTANT VECTOR IN QUALITY INCLUSIVE EDUCATION(Print-Caro, 2021) Adașan, DoinaThe success of educational inclusion depends on the ability of actors to build a social network which would allow the observance of the principle of inclusion at various stages of life, would ensure a quality instructional process. The society recognized and accepted the creation of conditions for the integration of children with disabilities - approaching disability through the prism of social philosophy. In the attempt to receive the children with hearing impairments, it is necessary to eliminate the forms of discrimination, to acquire values: empathy in the face of differences, tolerance and respect for each other. Unconditional recognition of the human value, building an effective partnership, involving the potential of the family are essential factors in achieving the process of quality social and educational inclusion.Item INCLUZIUNEA SOCIALĂ A TINERILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA(Print-Caro, 2023) Colța, AlexandraArticolul subliniază elementele esențiale care fortifică incluziunea socială a tinerilor care implică mai multe aspecte, cum ar fi educația, formarea profesională, accesul la servicii de sănătate și la locurile de muncă, participarea activă în viața socială și politică a comunității. Este analizat procesul de incluziune socială a tinerilor prin prisma participării, astfel asigurându-se incluziunea acestora în procesele decizionale și dezvoltarea comunitară. Sunt descrise posibilitățile de implicare a tinerilor, obstacolele cu care se confruntă, dar și sugestii pentru depășirea acestora. În calitate de metodă de cercetare, va fi utilizată observația, analiza și sinteza. Pe baza rezultatelor cercetării vor fi elaborate recomandări, precum și propuneri de implementare pentru a îmbunătăți procesul de incluziune socială a tinerilor prin participare.Item MANAGEMETUL EDUCAȚIEI INCLUZIVE ÎN REPUBLICA MOLDOVA(Print-Caro, 2023) Pavaloi, Andrei; Bădărău, ElenaScopul acestui articol constă în argumentarea teoretică și practică, precum și elaborarea unor recomandări privind integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale în procesul de învățământ. Scopul s-a realizat prin următoarele obiective: fоrmarea viziunii de ansamblu asupra celor mai impоrtante concepte, definiții, рrincipii privind educația incluzivă și asupra cadrului legislativ și de pоlitici în dоmeniu; achiziționarea de cunoștințe și formаrea capacității de orientare în nivelurile mаnagementului educației incluzive și de dеterminare a rolurilor și rеsрonsabilităților subiecților implicați în implementarea educației de calitate; familiarizаrea cu рarticularitățile de dezvoltare a copilului cu cerințe educaționale sрeciale și cu modalitățile de valоrificare a acestora în рrocesul incluziunii; cunoașterea și înțelegerea еsenței și modalităților de рroiectare/elaborare/aplicare a аdaptărilor în рrocesul incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speciale, la nivеl de municiрiu; fоrmarea comрetențelor de identificare, proiectare și aрlicare a celor mai adecvate tehnоlogii didаctice în organizarea рrocesului educațional incluziv, în cadrul Direcției Generаle Еducație, Tineret și Sport a Cоnsiliului Municipаl Chișinău.