Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPACTUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAȚIONALE ASUPRA DEZVOLTĂRII DURABILE A SOCIETĂȚII
    (Print-Caro, 2023) Garbatovschi, Chiril
    În contextul unei societăți informaționale suntem puși în fața faptului de a ne adapta unor noi condiții care se află într-o dinamică continuă și în același timp de a pastra echilibrul foarte fragil al planetei. În acest articol se evidențiază atât provocările, dar și oportunitățile ce apar odată cu evoluția tehnologică și cum trebuie gestionate acestea în înfăptuirea unei dezvoltări durabile. Dezvoltarea durabilă în societatea informațională se poate înfăptui în primul rând printr-o educație de calitate. Tehnologiile informaționale adresează domeniului educației provocări în două direcții: oferă instrumente inovative ce facilitează procesul de predare-învățare și dezvoltă abilitatea de a cunoaște, opera și analiza tehnologiile informaționale. Astfel, laturile ,,noilor educații” printre care se regăsește și educaţia pentru tehnologie şi progres, constituie un răspuns la necesitățile subliniate, datorită intervențiilor didactice și extradidactice posibile de realizat, ceea ce se pliază pe obiectivele dezvoltării durabile. Fiecare actor social, la nivel individual sau colectiv, acționând din direcția specifică domeniului de activitate, poate contribui nemijlocit la diminuarea asocierilor negative ale tehnologiilor informaționale și la valorificarea maximală a celor pozitive.
  • Thumbnail Image
    Item
    NOI OPORTUNITĂȚI DE INTEGRARE OFERITE DE VALORILE COMUNE ALE UNIUNII EUROPENE PENTRU TINERI: EXPLORAREA POLITICILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR ȘI DEZVOLTAREA DURABILĂ ÎN ȚĂRILE DIN PARTENERIATUL ESTIC
    (Print-Caro, 2023-03-15) Todorova, Ludmila; Simciuc, Elena
    In today's global context, especially in higher education, sustainability and innovation are closely intertwined. This study deepens the key role of higher education institutions not only as academic centers but also as dynamic catalysts for sustainable economic growth, especially in the Eastern Partnership countries. Focusing on Moldova's active participation in research and innovation initiatives of the European Union, we evaluate its position in the Global Innovation Index compared to its counterparts from the Eastern Partnership. We emphasize the importance of the triangular interaction between science, business and academia in promoting innovation. The study highlights the European Union's concerted efforts to stimulate research-led economic growth in the region. By analyzing key performance indicators and innovative outcomes, this study offers a comprehensive understanding of the challenges and opportunities faced by the Eastern Partnership countries in their pursuit of sustainable development in an era of global interdependence.
  • Thumbnail Image
    Item
    OBIECTIVELE DE DEZVOLTARE DURABILĂ ÎN CONTEXTUL PROIECTELOR SOCIALE IMPLEMENTATE ÎN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2022-10-26) Erhan, Reghina
    Organizația Națiunilor Unite (ONU) în Republica Moldova și Guvernul au semnat Cadrul de Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă 2018-2022 care se concentrează pe: Democrație, bună guvernare, drepturile omului și egalitatea de gen; Creștere economică durabilă, incluzivă și echitabilă; Durabilitatea și reziliența mediului; și Dezvoltare socială incluzivă și echitabilă. În 2017, Organizația Națiunilor Unite în Moldova, în parteneriat cu Cooperarea Elvețiană pentru Dezvoltare(SDC), a sprijinit și Guvernul să evalueze Strategia Națională de Dezvoltare a Republicii Moldova2020 și să elaboreze un nou plan pentru „Moldova 2030”, care a fost pe deplin aliniat la Strategia de Dezvoltare Durabilă a Republicii Moldova. Obiectivele de dezvoltare și Acordul de asociere cu UE. Susținerea Obiectivelor de Dezvolare Durabilă de către Republica Moldova este reflectată în majoritatea proiectelor sociale implementate pe teritoriul țării cu ajutorul ONG-urilor internaționale, în prim plan ar cărora se regăsește conceptul de durabilitate
  • Thumbnail Image
    Item
    REFERINŢE ANALITICE PE MARGINEA GRALE III: RAPORTUL GLOBAL ASUPRA ÎNVĂŢĂRII ŞI EDUCAŢIEI ADULŢILOR
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2017) Goraş-Postică, Viorica; Pădure, Daniela
    Studiul include o abordare analitică şi critică a Raportului global asupra învăţării şi educaţiei adulţilor, evidenţiindu-se impactul celor două procese asupra sănătăţii şi stării de bine a acestora. De asemenea, se abordează în mod comparativ rata de angajabilitate a adulţilor pe piaţa muncii, viaţa lor socială şi comunitară, precum şi participarea civică
  • Thumbnail Image
    Item
    ANTREPRENORIATUL SOCIAL: O ABORDARE UMANA PE CALEA DEZVOLTARII DURABILE
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2019) Ionescu, Ala
    Dezvoltarea durabilă este un subiect pe larg dezbătut de majoritatea statelor lumii, care doresc să îşi unifice forţele întru asigurarea unui viitor prosper pentru generaţiile ce urmează. Dezvoltarea durabilă abordează conceptul calităţii vieţii în complexitate, sub aspect economic, social şi de mediu, promovând ideea echilibrului între trei piloni: dezvoltarea economică, echitatea socială şi conservarea mediului înconjurător. Articolul dat analizează obiectivele dezvoltării durabile şi antreprenoriatul social ca instrumente de integrare a celor trei piloni, accentul fiind pus pe om şi pe misiunea sa socială
  • Thumbnail Image
    Item
    EVOLUȚIA RELAȚIEI OM–NATURĂ: ASPECTE TEORETICE
    (Institutul de Ştiinţe ale Educaţie, 2017) Damian-Timoșenco, Gabriela
    Relaţia om–naturăs-a construit de-a lungul secolelor şi în tot acest timp a fost acumulatăo informaţie bogatădespre mediul înconjurător. Această informaţie a dat naştere teoriilor şi conceptelor filosofico-religioase, ce l-au ghidat pe om pe parcursul evoluţiei. Istoria a cunoscut diverse modele de interacţiune a omului cu natura, variind de la omul ca parte integrantăa naturii, apoi la supremaţia omului asupra mediului şi pânăîn timpurile actuale când omul tinde să consolideze relaţia cu natura pe bazăde încredere, responsabilitate şi norme etice.