Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item Building up connections: the importance of group work in the classroom [Articol](CEP USM, 2025) Ungureanu Nastasia, Anca-GabrielaThis article is intended to discuss the topic of group work in the classroom, a method often present in day-to-day class organization, emphasizing its role in fostering relationships, improving academic performance, and preparing students for future collaborative end eavours. Group work is a well-known and highly spread alternative instruction method replacing the classic frontal one. School is not merely a place of acquiring knowledge; it is a social end eavour that fosters several essential life skills like communication, collaboration, and community-building. One of the most effective ways to nurture these skills in students is through group work. Using it in the classroom provides an opportunity for students to build connections, enhance their learning experience, and develop crucial interpersonal skills that are essential in both academic and professional settings.Item CONEXIUNE ŞI CONTINUITATE ÎN DEZVOLTAREA COMPETENŢ ELOR PROFESIONALE ALE STUDENŢILOR – VIITOARE CADRE DIDACTICE PRIN STAGIILE DE PRACRTICĂ(CEP USM, 2016) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, CarolinaÎn articol este analizată problema privind formarea continua a competenţelor profesionale în contextul stagiilor de practică în condiţiile învăţământului pe cicluri în şcoala superioară. Accentul este plasat peformarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în legătură cu noua concepţie a învăţământului superior expusăîn Codul Educaţiei al Republicii Moldova şi în Strategia „Educaţia 2020”. Formarea/dezvoltarea competente lor profesionale e corelată cu cerinţele Cadrului Naţional al Calificărilor din învăţământul superior privind pregătirea specialiştilor în învăţământul universitar. Se concluzionează că formarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în corelare cu ciclurile de învăţământ superior în cadrul stagiilor de practică, pe de o parte, şi cu Cadrul Naţional al Calificărilor din învăţământului superior, pe de altăparte, este în beneficiul angajaţilor şi al angajatorului.