Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Aggressive bullying-type behaviour: approaches, characteristics, consequences
    (CEP USM, 2024) Georgescu, Ioana-Corina
    In this article, the problem of aggressive bullying behavior is addressed. The approach is based on the analysis of international policies in the field of preventing and reducing aggressiveness and violence in educational institutions promoted by the UN, the Council of Europe, UNICEF, etc. Emphasis is placed on the definition and characterization of key notions regarding the targeted issue: aggressiveness, violence, bullying and others. The consequences of aggressiveness and bullying-type aggressiveness in school are also extensively argued: psycho-physiological plane, psycho-somatic plane, including mental health, educational and school performance plane, legal norm plane. Some results of the express study on the manifestation of aggressive behavior by lyceum students: student-student, student-teacher, teacher-student and their involvement in acts of violence are also presented. The data obtained are commented on and corrective conclusions and general suggestions are made to prevent and reduce the phenomenon of aggressiveness and bullying-type aggressiveness.
  • Thumbnail Image
    Item
    INFLUENȚA MASS-MEDIEI ȘI COMPORTAMENTUL AGRESIV
    (CEP USM, 2020) Ceaușu, Felicia
    Lucrarea prezintă efectele pe care le are mass-media, mai ales televiziunea, asupra personalității adolescentului și copilului în ceea ce privește comportamentul agresiv. Oamenii învață numai privindu-i pe ceilalți, deci iata importanța modelului pentru promovarea atitudinii agresive. Influența diverșilor factori (muzica, filmele, televiziunea, desenele animate) asupra personalității tânărului este prezentată în această lucrare. Violența de limbaj, de imagine, gestica violentă îi inspiră pe copii și îi predispune la „experimentarea lor în fapte”. Mai sunt abordate ideile de bază: efectul cathartic (eliberarea de frustări prin participarea imaginară la scenele violente); media constituie o sursa de stimulare a agresivitatii; agresivitatea mass-mediei intareste agresivitatea naturală a indivizilor; „ucenicia” prin observatie; cultura violentei. De asemenea vor fi investigate efectele violenței televizate, simptome și măsuri care pot fi luate pentru diminuarea lor. Violența ocupă unul dintre primele locuri, ca pondere pe canalele tv din întreaga lume. Deși în ultimii ani fenomenul violenței pe micul ecran a atras cele mai multe dezbateri publice, critici și sancțiuni, televiziunea continuă să transmită din ce în ce mai multă violență, iar telespectatorii din toata lumea, mai ales tinerii, caută cu aviditate aceste programe. Presa, scrisa sau audiovizuala, informează în permanență cu privire la diverse manifestări ale acestui fenomen. De la formele cele mai agresive, precum războaiele ori crimele, bătăile, violurile, furturile, distrugerile de bunuri, manifestările nevrotice declanșate de criza COVID și până la cele mai puțin șocante (dar nu mai puțin vinovate), cum ar fi violențele verbale, toate acestea susținute de o abundență de imagini violente, ce se perindă zilnic prin fața ochilor noștri.
  • Thumbnail Image
    Item
    UNELE ASPECTE ALE PREVENIRII ȘI DIMINUĂRII COMPORTAMENTULUI AGRESIV LA ELEVI
    (CEP USM, 2024) Georgescu (Bunea), Ioana Corina
    The problem of aggressive bullying behavior of students is a current one from different perspectives: criminological, psychological, social and educational, first of all. In this study, the focus is on the analysis of the phenomenon in the view of several authors, but also practitioners, on the analysis of different programs to prevent and reduce the aggressive behavior of students at the current stage and the identification of the factors that generate the phenomenon of bullying. At the same time, the elements to prevent and reduce the aggressive behavior of students are analyzed and argued: awareness and information, development of social skills, creation of a safe and inclusive school environment, community involvement, prompt intervention, evaluation and adjustment of educational policies, in this regard.
  • Thumbnail Image
    Item
    Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de tip bulliyng: cadrul teoretic și praxiologic
    (CEP USM, 2023) Georgescu, Ioana-Corina
    Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de toup bullyng este actuală și în plan social, și în plan psihologie, și în plan pedagogic. Acest lucru se confruntă prin implicarea diferitor structuri internaționale de profil privind stabilirea unor strategii de diminuare și prevenire a fenomenului ,,bullyng”. În studiul dat pornim de la analiza diferitor documente, convenții, tratate internaționale în care se pune promblema prevenirii și diminuării comportamentului agresiv al elevilor. Totodată, pe larg se analizează cadrul teoretic explicativ al fenomenului ,,bullyng”, se argumentează și unele strategii de prevenire și diminuare a bullyngului în licee: prevenția primară, prevenția secundară, prevenția terțiară, având ca direcții generale: educația și conștientizarea fenomenului, dezvoltarea socio-emoțională, promovarea toleranței zero față de bullyng, supraveghere și intervenții promte, colaborare cu părinții și comunitatea.