Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Characteristics of a motivated student for academic success
    (CEP USM, 2024) Oprea, Oana Miruna
    The article presents the results of the theoretical-applicative research of specific behaviors of students determined to achieve high school performance in most academic disciplines, as well as outstanding results in activities oriented towards personal development. These behaviors are generalized in a profile of the student motivated for school success that includes components such as self-discipline, interest and clarity in goal-setting, adaptability in resource management, perseverance in schoolwork, assertive communication, emotional resilience, confidence and self-esteem, objective self-assessment, personal development and professional orientation, autonomy and self-education. Self-discipline is essential to the effective organization of time, and perseverance supports students in achieving long-term goals. Assertive communication and emotional resilience are important for managing emotions and fostering positive relations. Self-confidence and self-assessment support the process of self-education, while autonomy in learning allows students to take control of their educational process. Self-education complements personal and professional development through reflective involvement in setting and achieving goals.
  • Thumbnail Image
    Item
    DEMERSUL DIDACTIC: DE LA REFLEXIE LA IMPROVIZAȚIE ȘI CREATIVITATE
    (CEP USM, 2022) Marari, Mihaela
    La prima vedere s-ar putea vorbi despre inutilitatea proiectării didactice întrucât, uneori, se realizează plecând de la manuale învechite, programe insuficient adaptate și este extrem de cronofagă. În ce măsură, însă, aceste „neajunsuri” sunt decisive pentru renunțarea la acest tip de activitate? Trebuie văzut dacă un proces instructiv-educativ poate fi organizat pe termen lung doar pornind de la niște conținuturi sau presupune un proces îndelung de reflecție critică, unde creativitatea se împletește cu o analiză atentă a etapelor ce îl compun. De aceea, în studiul nostru vom insista asupra necesității proiectării didactice, pornind de la documentele curriculare și nu de la manual. Vom încerca să arătăm că, dincolo de stereotipurile didactice, o bună organizare a activității didactice îi permite cadrului didactic să gândească orele, raportându-se la elevii săi. Nu în ultimul rând, vom arăta că, datorită proiectării didactice, profesorul poate contribui la formarea și desăvârșirea profilului absolventului, indiferent de disciplina pe care o predă, printr-o abordare proprie a materiei predate.
  • Thumbnail Image
    Item
    Proiectul de cercetare ca metodă de dezvoltare a competenței investigaționale la elevi din perspectivă interdisciplinară
    (CEP USM, 2023) Sîrbu, Irina; Șevciuc, Maia
    În acest articol este evidențiat rolul proiectelor de cercetare în dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, cu accent pe abordare interdisciplinară. Autorii subliniază importanța integrării mai multor discipline într-un proiect comun, permițând astfel elevilor să aplice și să consolideze cunoștințele lor într-un context complex și interconectat. Lucrarea scoate în evidență, de asemenea, adaptabilitatea acestei abordări, care poate permite atât lucrul individual, cât și cel în echipă, în funcție de circumstanțele specifice. În plus, se evidențiază maniera în care proiectele de cercetare contribuie la dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, alimentându-le curiozitatea intelectuală și încurajându-i să exploreze în profunzime subiectele de studiu.
  • Thumbnail Image
    Item
    CARACTERISTICI ALE COMPONENTELOR ADAPTĂRII PSIHOSOCIALE
    (CEP USM, 2020) Paladi, Oxana
    În articol sunt prezentate caracteristicile adaptării psihosociale și ale componentelor acesteia.Sunt descrise profilurile personalității adolescentului care denotă adaptabilitate și inadaptabilitate, precum și factorii: mitomanie / falsitate, acceptare de sine /neacceptare de sine;acceptarea celorlalți/neacceptarea celorlalți;confort emoțional/ disconfort emoțional;controlintern/control extern;dominare/supunere; evitarea problemelor.