Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE PRIN PREDAREA HERMENEUTICII TEXTULUI LITERAR LA LIMBA STRĂINĂ
    (CEP USM, 2022) Guţu, Ion
    Gândirea critică se vrea o componentă majoră a sistemului de competențe-cheie destinat formării personalității secolului al XXI-lea atât la nivel european, cât și național. În acest sens, dezvoltarea gândirii critice, dar și a altor componente precum colaborarea, comunicarea, creativitatea, rezolvarea de probleme, devine o prioritate educațională chiar de la etapa preuniversitară a formării competențelor comunicative langajiere și interculturale la limba străină, în deplină concordanță cu abordările psiho/sociocentriste actuale și deschiderile spre auto/formarea și auto/evaluarea personalității elevului. La etapa universitară, procesul dezvoltării continue a gândirii critice poate atinge apogeul în cadrul predării hermeneuticii textului literar prin interpretarea axiologică în bază de valori/nonvalori/pseudovalori/antivalori la nivel metatextual (dimensiunea auctorială/societală/lectorială) și prin formarea unui HOMO EUROPAEUS capabil să evalueze și să acționeze în mod critic, constructiv și creativ.
  • Thumbnail Image
    Item
    METHODS OF APPROACHING CRITICAL THINKING IN YOUNG SCHOOLCHILDREN FROM THE PERSPECTIVE OF VALIDATING KEY COMPETENCES
    (CEP USM, 2023) Balercă, Vasilica
    The development of critical thinking skills has a crucial importance in education, research and student development at the age when the first skills of adopting an open mind are formed. Critical thinking is taking shape as a desire of current education, and its improvement represents an educational objective of major importance. Therefore, a restructuring of traditional teaching methods is required and the promotion of learning centered on the student, on his needs and on psycho-individual and age specificities. The change of vision implies a reorientation of the perspectives of instructional paradigms and a reformation of educational policies based on the valorization of key competencies.