Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    TENDINȚE ACTUALE ALE ÎNCADRĂRII DIVERSELOR GRUPURI SOCIALE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR
    (CEP USM, 2022) Dandara, Otilia
    Educația ca fenomen social și sistemul educațional, ca subsistem al sistemului socioeconomic, reflectă specificul evoluției societății. În ultimele decenii a crescut miza socială pentru învățământul superior, deoarece mediul universitar este apreciat drept sursa de bază care asigură evoluția socială. În acest context contează care este configurația contingen- tului de studenți, cine accede în universități și cum influențează fenomenele sociale asupra tendinței persoanelor de a obține studii superioare. Există anumite diferențe de situație în raport cu diverse forme și cicluri de instruire, fapt ce con- firmă interdependența dintre condițiile de integrare socioeconomică și posibilitățile de formare profesională. Analiza datelor statistice în baza unor criterii, precum: genul, vârsta, mediul de trai, scoate în evidență preferințele sau prioritățile diverselor grupuri sociale în raport cu învățământul superior. Cel mai numeros grup social care face studii superioare în Republica Moldova, în general, inclusiv la Universitatea de Stat din Moldova, sunt femeile de 19-22 de ani.