Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    CONEXIUNE ŞI CONTINUITATE ÎN DEZVOLTAREA COMPETENŢ ELOR PROFESIONALE ALE STUDENŢILOR – VIITOARE CADRE DIDACTICE PRIN STAGIILE DE PRACRTICĂ
    (CEP USM, 2016) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este analizată problema privind formarea continua a competenţelor profesionale în contextul stagiilor de practică în condiţiile învăţământului pe cicluri în şcoala superioară. Accentul este plasat peformarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în legătură cu noua concepţie a învăţământului superior expusăîn Codul Educaţiei al Republicii Moldova şi în Strategia „Educaţia 2020”. Formarea/dezvoltarea competente lor profesionale e corelată cu cerinţele Cadrului Naţional al Calificărilor din învăţământul superior privind pregătirea specialiştilor în învăţământul universitar. Se concluzionează că formarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în corelare cu ciclurile de învăţământ superior în cadrul stagiilor de practică, pe de o parte, şi cu Cadrul Naţional al Calificărilor din învăţământului superior, pe de altăparte, este în beneficiul angajaţilor şi al angajatorului.
  • Thumbnail Image
    Item
    MEDIUL ACADEMIC CA FACTORDE ASIGURARE A CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR
    (CEP USM, 2016) Șevciuc, Maia; Țurcanu, Carolina
    În articol este abordată problema privind mediul academic ca factor de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. În acest sens su nt analizate diferite concepte cu referire la mediul academic, sunt deduse principiile de concepere a unui mediu academic eficient, dar şi modalităţi de realizare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. Sunt propuse sugestii de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior.