Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPTUALIZAREA OPTIMIZĂRII/DEZVOLTĂRII CURRICULUMULUI EDUCAŢIONAL
    (CEP USM, 2014) Guțu, Vladimir
    În articol este abordată problema privind optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional şi sunt formulate următoarele prevederi conceptuale: •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului face parte dintr-un demers mai larg proiectarea şi implementarea curriculumului educaţional, realizând anumite funcţii specifice acestora. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului poate fi privită ca teorie, ca principiu şi ca modalitate de asigurare a calităţii documentelor curriculare, dar şi a procesului educaţional. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului reprezintă o condiţie determinantă în sigurarea calităţii curriculumului educaţional. În acelaşi timp, eficienţa procesului de optimizare/dezvoltare este determinată, la rândul său, de condiţii psihosociale, educaţionale, logistice. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional este un proces continuu determinat de nevoi şi tendinţele evoluţiei învăţământului pe plan internaţional şi cel naţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    DEFINIREA Ş I STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI
    (CEP USM, 2014) Guțu, Vladimir
    În articol este analizat pe larg obiectul pedagogiei, sunt identificate funcţiile pedagogiei postmoderne, fiind definite noţiunile-cheie ale pedagogiei. Accentul este pus pe fundamentarea pedagogiei ca ştiinţă nucleu în cadrul ştiinţelor educaţiei.