Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE PRIN PREDAREA HERMENEUTICII TEXTULUI LITERAR LA LIMBA STRĂINĂ(CEP USM, 2022) Guţu, IonGândirea critică se vrea o componentă majoră a sistemului de competențe-cheie destinat formării personalității secolului al XXI-lea atât la nivel european, cât și național. În acest sens, dezvoltarea gândirii critice, dar și a altor componente precum colaborarea, comunicarea, creativitatea, rezolvarea de probleme, devine o prioritate educațională chiar de la etapa preuniversitară a formării competențelor comunicative langajiere și interculturale la limba străină, în deplină concordanță cu abordările psiho/sociocentriste actuale și deschiderile spre auto/formarea și auto/evaluarea personalității elevului. La etapa universitară, procesul dezvoltării continue a gândirii critice poate atinge apogeul în cadrul predării hermeneuticii textului literar prin interpretarea axiologică în bază de valori/nonvalori/pseudovalori/antivalori la nivel metatextual (dimensiunea auctorială/societală/lectorială) și prin formarea unui HOMO EUROPAEUS capabil să evalueze și să acționeze în mod critic, constructiv și creativ.Item METHODS OF APPROACHING CRITICAL THINKING IN YOUNG SCHOOLCHILDREN FROM THE PERSPECTIVE OF VALIDATING KEY COMPETENCES(CEP USM, 2023) Balercă, VasilicaThe development of critical thinking skills has a crucial importance in education, research and student development at the age when the first skills of adopting an open mind are formed. Critical thinking is taking shape as a desire of current education, and its improvement represents an educational objective of major importance. Therefore, a restructuring of traditional teaching methods is required and the promotion of learning centered on the student, on his needs and on psycho-individual and age specificities. The change of vision implies a reorientation of the perspectives of instructional paradigms and a reformation of educational policies based on the valorization of key competencies.