Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item DEMERSUL DIDACTIC: DE LA REFLEXIE LA IMPROVIZAȚIE ȘI CREATIVITATE(CEP USM, 2022) Marari, MihaelaLa prima vedere s-ar putea vorbi despre inutilitatea proiectării didactice întrucât, uneori, se realizează plecând de la manuale învechite, programe insuficient adaptate și este extrem de cronofagă. În ce măsură, însă, aceste „neajunsuri” sunt decisive pentru renunțarea la acest tip de activitate? Trebuie văzut dacă un proces instructiv-educativ poate fi organizat pe termen lung doar pornind de la niște conținuturi sau presupune un proces îndelung de reflecție critică, unde creativitatea se împletește cu o analiză atentă a etapelor ce îl compun. De aceea, în studiul nostru vom insista asupra necesității proiectării didactice, pornind de la documentele curriculare și nu de la manual. Vom încerca să arătăm că, dincolo de stereotipurile didactice, o bună organizare a activității didactice îi permite cadrului didactic să gândească orele, raportându-se la elevii săi. Nu în ultimul rând, vom arăta că, datorită proiectării didactice, profesorul poate contribui la formarea și desăvârșirea profilului absolventului, indiferent de disciplina pe care o predă, printr-o abordare proprie a materiei predate.Item Proiectul de cercetare ca metodă de dezvoltare a competenței investigaționale la elevi din perspectivă interdisciplinară(CEP USM, 2023) Sîrbu, Irina; Șevciuc, MaiaÎn acest articol este evidențiat rolul proiectelor de cercetare în dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, cu accent pe abordare interdisciplinară. Autorii subliniază importanța integrării mai multor discipline într-un proiect comun, permițând astfel elevilor să aplice și să consolideze cunoștințele lor într-un context complex și interconectat. Lucrarea scoate în evidență, de asemenea, adaptabilitatea acestei abordări, care poate permite atât lucrul individual, cât și cel în echipă, în funcție de circumstanțele specifice. În plus, se evidențiază maniera în care proiectele de cercetare contribuie la dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, alimentându-le curiozitatea intelectuală și încurajându-i să exploreze în profunzime subiectele de studiu.Item CARACTERISTICI ALE COMPONENTELOR ADAPTĂRII PSIHOSOCIALE(CEP USM, 2020) Paladi, OxanaÎn articol sunt prezentate caracteristicile adaptării psihosociale și ale componentelor acesteia.Sunt descrise profilurile personalității adolescentului care denotă adaptabilitate și inadaptabilitate, precum și factorii: mitomanie / falsitate, acceptare de sine /neacceptare de sine;acceptarea celorlalți/neacceptarea celorlalți;confort emoțional/ disconfort emoțional;controlintern/control extern;dominare/supunere; evitarea problemelor.