Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
4 results
Search Results
Item DISCURSUL PUBLICITĂȚII ÎN POSTMODERNISM: JEAN BAUDRILLARD(CEP USM, 2022) Butnariu, NutuMediul ultraconcurențial nu lasă loc pe piață produselor lipsite de reclamă. Nimeni nu este aproape niciodată singur. Reclamele ni se adresează din diferite unghiuri și sub diferite forme. Într-un fel sau altul devenim subiecți și de multe ori suntem supuși unor discursuri și vrând-nevrând, conștienți sau nu, luăm parte la ele. Acest lucru presupune un răspuns care trebuie să vină din partea noastră. Pentru că nu putem trece nepăsători pe lângă acest fenomen, pentru că trăim într-un imperiu al produselor, mărfurilor și brandurilor aflate sub egida publicității și pentru că suntem părți sau actori ai acestei societăți ne propunem să aprofundăm domeniul publicității, să îl supunem viziunilor filosofice cu scopul clarificării și delimitării unui cadru al acestui domeniu. Vom încerca să redăm viziunea autorului Jean Baudrillard în ceea ce privește cele menționate mai sus dar, și a altor câtorva autori care combat spusele autorului.Item О НЕКОТОРЫХ ЭЛЕМЕНТАХ СИСТЕМЫ ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫХ И РЕЧЕВЫХ УПРАЖНЕНИЙ ПО ФОРМИРОВАНИЮ НАВЫКОВ ДИАЛОГИЧЕСКОГО ОБЩЕНИЯ УЧАЩИХСЯ ГИМНАЗИЧЕСКОГО ЗВЕНА В РЕГИОНЕ С КОМПАКТНЫМ ПРОЖИВАНИЕМ ГАГАУЗОВ(CEP USM, 2020) Кочанжи, НадеждаÎn articol este abordată formarea competenței comunicative a elevilor la lecțiile de limbă și literatură găgăuză, prin dezvoltarea abilităților de vorbire dialogică. Sunt prezentate exerciții pregătitoare și de vorbire care contribuie la formarea competenței comunicative a elevilor de la gimnaziu, fiind furnizate informații despre elementele sistemului de exercițiu pentru dezvoltarea unui discurs dialogal care ar trebui să vizeze formarea competențelor specifice limbii găgăuze.Este de remarcat rolul important pe care îl are învățarea de aformu la replici şi întrebări în actul de comunicare dialogală.Item O ISTORIE RECENTĂ „POVESTITĂ”: DISCURS ŞI REPREZENTARE DESPRE 1989(CEP USM, 2008) Cojocaru, NataliaIn 1989 the protest in ex Soviet Moldavia went with the demands over matters of language, history and national identity. Following the explosive entrance of the mass of 1989, protest actions of 1995 and 2002 came as continuation of that debut, stipulating the national values of that time. Frustrated by the alienation of national values in time, the potential protesters of 1989 re-gather and require their collective actualization as a new “wave of national revival”. Like an unresolved conflict, „the incomplete dossier of 1991”, reappears cyclically, every time when political decisions put forward national problems. This paper is intended to be a contribution from social psychological perspective to understand the 1989 events. We have done a series of comprehensive interviews with persons who had participated in diverse manifestations of protest of 1988-1989. The main question of this endeavour was how the performers’ representations look out founded initially in the direct confrontation with the eventful tumult (with the experience of the new and therefore with the possibility of change), reflected now, post factum by means of narrative discourses.Item DIMENSIUNI INTERCULTURALE IN CONTEXT EDUCATIONAL POLONEZ(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2019) Goraș-Postică, VioricaArticolul este un studiu eseistic asupra rezultatelor observării, studiilor de caz şi cercetării literaturii de specialitate, în cadrul celei de a XII-a ediţie a şcolii de vară de la Universitatea ”Elena Grzegorzewska” din Varşovia, iniţiată şi coordonată de Catedra UNESCO ”Janusz Korczak”, în baza unui proiect UNESCO. Tematica cercetărilor prezentate şi discutate, precum şi a activităţilor de instruire este legată de asigurarea egalităţii de gen şi a egalităţii copiilor prin discursul liberal şi conservativ, cu implicaţii sociale şi lingvistice. Referinţele specifice la bunele practici şcolare din contextul actual polonez, dar şi la problemele cu care se confruntă cercetarea pedagogică, provoacă cititorul să descopere unele aspecte problematice şi să îşi extindă orizontul şi perspectivele de abordare a subiectelor analizate de autoare.