Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    ОСОБЕННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ВЫГОРАНИЯ И УВЛЕЧЕННОСТИ РАБОТОЙ У МЕНЕДЖЕРОВ ПО ПРОДАЖАМ
    (2021) Раку, Жанна; Раку, Юлия
    Articolul prezintă și descrie cercetările cu referire la particularitățile arderii pro fesionale și a satisfacției în muncă la managerii de vânzări. Am stabilit experimental că satisfacția în muncă și arderea profesională la managerii de vânzări depinde de vârsta acestora. Un nivel mai ridicat de satisfacție în muncă îl întâlnim la tinerii până la 35 de ani, în timp ce la managerii de vânzări cu vârsta peste 35 de ani nivelul satisfacției în muncă scade. În același timp, evidențiem rezultate distincte pentru arderea profesională. Nivelul ridicat de ardere profesională prevalează la managerii de vânzări peste 35 de ani comparativ cu cei până la 35 de ani.
  • Thumbnail Image
    Item
    EPISTEMOLOGICAL BENCHMARKS OF THE TEACHER'S ROLE
    (CEP USM, 2020) Balalis, Hila; Bodrug-Lungu, Valentina
    This article emphasizes the issue of epistemological benchmarks of the teacher’s role, thus presenting different approaches to the subject. Teachers play several roles in school but also at community/society level. Over the years, the role of the teacher has undergone significant changes, being adapted to social requirements. Beyond the progress in the field of education, the continuous discussions on the role and competences of the contemporary teacher, it is certain that the efficiency of the teaching and learning processes depend,to a large extent,on the activity of the teachers. At the same time, the results of our study indicate the importance of determinant such as “job satisfaction”.
  • Thumbnail Image
    Item
    ANGAJAMENTUL ORGANIZAȚIONAL ȘI SATISFACȚIA ÎN MUNCĂ A CADRELOR DIDACTICE
    (CEP USM, 2020) Potâng, Angela; Șargu, Natalia
    Actualitatea cercetării este justificată prin faptul că mulți manageri consideră angajamentul drept fenomen ce se formează independent de acțiunile de conducere. Din acest motiv, ei nu acordă atenție cuvenită mecanismelor de dezvoltare a satisfacției în muncă, în consecință înregistrându-se un nivel scăzut al angajamentului organizațional la angajați. Scopul lucrării rezidă în cercetarea angajamentului organizațional și a satisfacției în muncă la angajații din învățământ, comparativ cu alte categorii profesionale, precum și în determinarea unor strategii manageriale de motivare a angajaților în vederea sporirii angajamentului organizațional.
  • Thumbnail Image
    Item
    UNELE ASPECTE PSIHOLOGICE ALE SATISFACŢIEI ÎN MUNCĂ A CADRELOR DIDACTICE
    (CEP USM, 2017) Chetraru, Agafia; Bolea, Zinaida
    Problematica privind satisfacţia în muncă este un subiect central în domeniul psihologiei organizaţionale, reprezentând o realitate psihologică care influenţează în mod direct individul, instituţia şi comunitatea profesională. Diferite realităţi ale spaţiului profesional,precum rezultatele muncii, performanţele, starea psihologică a beneficiarilor,sunt influenţate,indubitabil, de satisfacţia în muncă. În articol sunt prezentate o sinteză teoretică a factorilor determinanţi ai satisfacţiei în muncă şi rezultate empirice privind satisfacţia în muncă a cadrelor didactice din instituţiile medii de specialitate. În urmademersului experimental a fost atestată preponderenţ a unui nivel mediu şi ridicat al satisfacţiei în muncă, iar dimensiunile asociate cel mai frecvent cu satisfacţia în muncă sunt colegii, supervizarea, natura muncii şi comunicarea.