Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item INTERVENȚIA PSIHOLOGICĂ BAZATĂ PE MODELUL DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVĂ(CEP USM, 2021) Ciobanu, IanaCercetătorii din domeniul psihologiei menționează că calitatea relațiilor timpurii lasă o amprentă asupra relaționării la vârstele ulterioare. Dacă aceste relații au fost calitative în copilăria timpurie, în special cu părinții, frații, în adolescență oferă o șansă potențialului de a iubi, a simți și a reflecta, având libertatea care rezultă dintr-un atașament sigur. În acest studiu sunt prezentate rezultatele experimentului formativ, adaptat de noi, care a vizat eficacitatea programului de intervenție psihologică bazată pe modelul psihoterapiei integrative. În experiment au participat 18 adolescenți cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani: 9 adolescenți în Grupul Experimental și 9 în Grupul Control. Rezultatele obținute în urma sesiunilor de intervenție psihologică au demonstrat că adolescenții din GE și-au îmbunătățit rezultatele atât în ceea ce privește încrederea în sine, cât și relația cu ceilalți și comunicarea eficientă. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înțelegere a rolului pe care îl joacă atașamentul în formarea relațiilor cu ceilalți.Item STUDIUL ÎNCREDERII ÎN SINE LA ADOLESCENȚI(CEP USM, 2018) Racu, Jana; Racu, IuliaÎncrederea în sine reprezintă un factor decisiv în adaptarea socială și în dezvoltarea personalității. În acest context am realizat un studiu al încrederii în sine, al curajului social și al inițierii contactelor sociale la adolescenți. Am stabilit că un număr foarte mic de adolescenți prezintă un nivel înalt al încrederii în sine. Adolescenții sunt mai încrezuți în sine comparativ cu fetele. De asemenea, am stabilit relații între încrederea în sine și inițierea contactelor sociale.