Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
6 results
Search Results
Item TEORIA ȘI METODOLOGIA GENERALĂ A CREATIVITĂȚII(CEP USM, 2020) Botezatu, LiubaDin punct de vedere al viziunii vibraționist-interferenționiste insistăm pe o comunicare deschisă a autoarei (L.B.) cu figuri proeminente ale timpului istoric, ale timpului prezent, ale celui viitorologic în remarcă continuativă, dinspre autenticitate înspre universalitate și dinspre universalitate înspre autenticitate. Continuitatea fiind reprezentată prin plusarea la opt teorii ale creativității prea bine cunoscute (teoria psihanalitică a creativităţii, teoria gestaltistӑ a creativitӑții, teoria behavioristӑ a creativitӑții, teoria cognitivӑ a creativitӑții, teoria umanistă a creativităţii, teoria asociaționistă a creativităţii, teoria factorială a creativităţii, teoria culturalӑ (interpersonalӑ) a creativitӑții) a celor două – de ultimă oră: teoria specială a creativității și teoria generală a creativității în exersivitatea TMGS/Teoria și Metodologia Generală a Creativității.Item INFLUENȚA GÂNDIRII CREATIVE DIN PERSPECTIVA STIMULĂRII CREATIVITĂȚII ELEVILOR DIN CLASELE PRIMARE(CEP USM, 2020) Rotaru, Ramona-ElenaÎn contextul educației actuale, stimularea creativității elevilor din clasele primare reprezintă un subiect de interesla nivel global. Pornind de la preocuparea manifestată față de stimularea creativității, prezentul studiu conturează importanța câtorva elemente aflate în strânsă legătură, precum gândirea creativă și abilitățile de rezolvare creativă a problemelor. Elementele creativității urmăresc legătura dintre acestea, dar și impactul pe care îl pot avea asupra stimulării creativității elevilor din clasele primare. Așadar, gândirea creativă generează idei unice, iar problemele sunt văzute ca oportunități.Item EMPATIE ŞI CREATIVITATE(CEP USM, 2009) Potâng, Angela; Bolocan, LiliaThrough this study we intended to tackle empathy as a multidimensional construct and to confirm its influence on man’s creativity. The analysis of the empathy’s conceptual approaches enables to define empathy as a psychic phenomenon, a psychic process, a psychic product and a psychic trait. The relation between empathy and creativity is the following: each of these two psychic phenomena has a predisposition potential representing a necessary basis (with a hereditary programme) on which the future empathic or creative behaviour is built. In displaying these two psychic traits there is a different affective-cognitive ratio; creativity as well as empathy are considered traits, features of the personality; both phenomena display themselves as a process; both processes end with a different product; they relate with the intelligence, the motivation, the affectivity and the aggressiveness; both phenomena can be trained. This parallel confirms the idea that these two traits interact with each other; empathy contributes to the creative performance in many fields of activity, but creativity supports the display of empathic abilities at the capacity level.Item INTERPRETĂRI PSIHOLOGICE ALE CREATIVITĂȚII ȘI STIMULAREA CREATIVITĂȚII ÎN CLASELE PRIMARE(CEP USM, 2019) Rotaru, Ramona-ElenaCreativitatea este considerată de foarte mult timp un fenomen extraordinar și original. În zilele noastre, creativitatea pare să fie o nevoie socială, devenind o problemă de cercetare progresivă. Pe lângă faptul că termenul creativitate reprezintă un subiect abordat controversat de către numeroși cercetători, în articol vor fi prezentate câteva interpretări psihologice ale creativității și importanța stimulării creative în clasele primare. În plus, stimularea creativității este aplicată copiilor din școala primară și este influențată de potențialul creativ. Creativitatea este ceva ce putem descoperi la fiecare copil, nu doar la cei care sunt inteligenți sau talentați.Item TO GROW AND DEVELOP AS A HUMAN BEING": PERCEPTIONS AND POSITIONS OF DANCE TEACHERS TOWARDS THE CONTRIBUTION OF DANCE EDUCATION TO PUPILS AS PART OF THE FORMAL CURRICULUM AT SCHOOL(CEP USM, 2014) Perlshtein, TaliaThis paper deals with perceptions and positions of observant dance teachers towards the contribution of dance education to pupils as part of the formal curriculum at school. The research tool is interviews that were analyzed according to the grounded theory approach [11], accompanied by Brinson's model [2]. It was found that the main theme that emerges from the interviews is that dance education contributes to the personal and social growth of the pupil. This research is pioneering in the field.Item RELAŢIA DINTRE CREATIVITATE ŞI STRATEGIILE DE REZOLVARE A CONFLICTULUI ÎN CUPLUL MARITAL(CEP USM, 2014) Russu, IngaZi de zi ne confruntăm cu multiple conflicte. Ele au devenit o realitate a vieţii publice şi private. Există foarte puţine cupluri, îndeosebi din rândul celor nou-formate, care să nu treacă, la un moment dat, prin situaţii conflictuale. Din cauza experienţei anterioare a concubinajului, de cele mai multe ori cuplurile tinere nu văd necesitatea de a schimba comportamentul şi de a trece la un alt nivel de relaţii, nu sunt gata pentru a face faţă problemelor de familie, iar aceste motive generează ideea de a încerca încurajarea potenţialului creativ în rezolvarea conflictelor maritale. Astfel, în articolul de faţă sunt prezentate rezultatele unui studiu care a avut drept scop determinarea relaţiei dintre creativitate şi strategiile de rezolvare a conflictului în cuplul marital.