Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
6 results
Search Results
Item FORMAREA ELEVULUI-CITITOR PRIN TEHNICA GENERĂRII DE ALTERNATIVE(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2015) Şchiopu, ConstantinÎn articol este abordată problema interpretării textului literar de către elevi prin tehnica generării de alternative. Autorul insistă pe ideea că învăţămîntul de tip interactiv contribuie nu numai la formarea gîndirii independente şi creatoare, a unui stil de abordare a problemelor, ci şi la educarea unor trăsături de personalitate, la sporirea atenţiei, interesului, imaginaţiei etc. Sînt propuse cîteva tipuri, care, în înțeles didactic, pot servi ca procedee de valorificare a textului. Totodată, sînt trecute în revistă cîteva tehnici de stimulare a mecanismelor gîndirii, ale inteligenței, imaginației şi creativității elevilor.Item CONCEPTUALIZAREA FORMĂRII ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENŢI PRIN ARTA COREGRAFICĂ: ABORDARE PSIHOLOGICĂ ŞI PEDAGOGICĂ(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Dohotaru, MaiaÎn articol este prezentat demersul psihologic al formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică, din perspectiva psihologiei valorilor şi a psihologiei formării achiziţiilor comportamentale şi atitudinale, accentul fiind pus pe analiza şi valorificarea legităţilor creativităţii artistice. Demersul pedagogic este axat pe fundamentarea etapelor, a metodologiei şi a finalităţilor de formare a orientărilor valorice la studenţii-coregrafi. Totodată, se descriu pe larg principiile, structura şi conţinutul formării orientărilor valorice/estetice la studenţiItem FACTORI ŞI PARTICULARITĂŢI PSIHOSOCIALE ALE ADAPTĂRII COPIILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE(CEP USM, 2016) Toma, SergiuÎn articol este abordată problema privind factorii şi particularităţile psihosociale ale adaptării copiilor cu CES în instituţii de învăţământ. Accentul se pune pe analiza factorilor psihologici, sociali, fiind evidenţiată „inteligenţa” ca un mecanism reglator. Alt factor ţine de motivaţia extrinsecă şi cea intrinsecă. Pe larg se analizează nivelul de aspiraţie, afectivitatea, capacitatea de autoreglare, imaginea de sine ca factori determinanţi ai adaptării copiilor cu CES în institu- ţiile de învăţământ.Item INTERPRETĂRI PSIHOLOGICE ALE CREATIVITĂȚII ȘI STIMULAREA CREATIVITĂȚII ÎN CLASELE PRIMARE(CEP USM, 2019) Rotaru, Ramona-ElenaCreativitatea este considerată de foarte mult timp un fenomen extraordinar și original. În zilele noastre, creativitatea pare să fie o nevoie socială, devenind o problemă de cercetare progresivă. Pe lângă faptul că termenul creativitate reprezintă un subiect abordat controversat de către numeroși cercetători, în articol vor fi prezentate câteva interpretări psihologice ale creativității și importanța stimulării creative în clasele primare. În plus, stimularea creativității este aplicată copiilor din școala primară și este influențată de potențialul creativ. Creativitatea este ceva ce putem descoperi la fiecare copil, nu doar la cei care sunt inteligenți sau talentați.Item TO GROW AND DEVELOP AS A HUMAN BEING": PERCEPTIONS AND POSITIONS OF DANCE TEACHERS TOWARDS THE CONTRIBUTION OF DANCE EDUCATION TO PUPILS AS PART OF THE FORMAL CURRICULUM AT SCHOOL(CEP USM, 2014) Perlshtein, TaliaThis paper deals with perceptions and positions of observant dance teachers towards the contribution of dance education to pupils as part of the formal curriculum at school. The research tool is interviews that were analyzed according to the grounded theory approach [11], accompanied by Brinson's model [2]. It was found that the main theme that emerges from the interviews is that dance education contributes to the personal and social growth of the pupil. This research is pioneering in the field.Item RELAŢIA DINTRE CREATIVITATE ŞI STRATEGIILE DE REZOLVARE A CONFLICTULUI ÎN CUPLUL MARITAL(CEP USM, 2014) Russu, IngaZi de zi ne confruntăm cu multiple conflicte. Ele au devenit o realitate a vieţii publice şi private. Există foarte puţine cupluri, îndeosebi din rândul celor nou-formate, care să nu treacă, la un moment dat, prin situaţii conflictuale. Din cauza experienţei anterioare a concubinajului, de cele mai multe ori cuplurile tinere nu văd necesitatea de a schimba comportamentul şi de a trece la un alt nivel de relaţii, nu sunt gata pentru a face faţă problemelor de familie, iar aceste motive generează ideea de a încerca încurajarea potenţialului creativ în rezolvarea conflictelor maritale. Astfel, în articolul de faţă sunt prezentate rezultatele unui studiu care a avut drept scop determinarea relaţiei dintre creativitate şi strategiile de rezolvare a conflictului în cuplul marital.