Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
5 results
Search Results
Item TRANSITION FROM KINDEGARDEN TO SCHOOL(CEP USM, 2013) Badarne, Zada; Platon, CarolinaTransition to School is a crucial step that influences the child's behavior and personality. Many researches sees the transition as a process that includes many players: children, families, educators, community, professionals and the whole system. Transition is the time when everyone has to be involved and take responsibility .Item ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ВЗАИМОСВЯЗИ ВООБРАЖЕНИЯ И ТРЕВОЖНОСТИ В МЛАДШЕМ ШКОЛЬНОМ ВОЗРАСТЕ(Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, 2017) Раку, ЖаннаThis article presents the results of a study about the interrelation between imagination and anxiety in school children. Many children are characterized by high and very high school anxiety. Children have a negative attitude to individual communication with the teachers. Many children have reproductive imagination. In the study a correlation is established between general anxiety and level of imaginationat school children.Item MANIFESTĂRI ALE ANXIETĂŢII LA COPIII CU MALADII RESPIRATORII CRONICE(CEP USM, 2016) Tarnovschi, AnaOdată cu apariţia maladiei, mai ales în cazurile în care aceasta este de durată sau se exprimă cu brutalitate la nivelul subiectivităţii individului, acesta anticipează o serie de ameninţări la adresa integrităţii şi/sau capacităţii sale fizice. Maladia cronică serveşte drept sursă de stres psihic prin urmă torii factori: situaţia creată prin apariţia, desfăşurarea şi consecinţele bolii, dar şi prin suferinţele psihice şi fizice inerente. Anxietatea este o componentă destul de importantă în structura personalităţii în cazul maladiilor cronice, deoarece stresul determinat de aceste maladii influenţează unitatea structurală a personalităţii prin nesatisfacerea trebuinţelor interne, prin distorsionarea concepţiei propriului Eu şi a lumii înconjurătoare.Item MECANISMUL REFLEXIV DE REGLARE ŞI DIMINUARE A ANXIETĂŢII SITUAŢIONALE/ACADEMICE LA STUDENŢI(CEP USM, 2015) Toma, NataliaÎn articol este supusă analizei reflexia ca mecanism psihologic de reglare şi diminuare a anxietăţii situaţionale/ academice la studenţi: sunt prezentate diferite puncte de vedere asupra reflexiei şi argumentate valenţele acesteia în vederea reglării, corecţiei, optimizării anxietăţii situaţionale/academice. Reflexia ca trăsătură şi fenomen psihologic se află în corelaţie cu nivelul de manifestare a anxietăţii la studenţi. Diminuarea anxietăţii situaţionale/academice poate fi realizată prin reducerea/scăderea nivelului de reflexivitate.Item PERSONALITATEA PREADOLOESCENTULUI ANXIOS(CEP USM, 2014) Racu, Jana; Racu, IuliaAnxietatea reprezintă un fenomen complex şi dinamic de nelinişte, agitaţie, tensiune, frică, nesiguranţă, îngrijorare nejustificată, care este trăită ca disconfort psihologic şi este destul de răspândită la vârsta preadolescentă. În contextul celor expuse am realizat un demers experimental al particularităţilor de personalitate ale preadolescen ţilor cu anxietate accentuată. Astfel, vom menţiona că puberii anxioşi se caracterizează prin următoarele trăsături: rezonanţă afectivăfoarte scăzută; nivel înalt al imaginaţiei de anticipaţie negativă; necesitate excesivă în aprobare; exigenţe extrem de înalte faţă desine; perfecţionism; competent şi demn de încredere; reprimarea unor sentimente, dacă nu sunt acceptate de alţii; cu tendinţe pesimiste şi depresive; scepticism, igiditate, prudenţă; manifestă teamăşi nelinişte accentuată.