Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    MEDIUL ACADEMIC CA FACTORDE ASIGURARE A CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR
    (CEP USM, 2016) Șevciuc, Maia; Țurcanu, Carolina
    În articol este abordată problema privind mediul academic ca factor de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. În acest sens su nt analizate diferite concepte cu referire la mediul academic, sunt deduse principiile de concepere a unui mediu academic eficient, dar şi modalităţi de realizare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. Sunt propuse sugestii de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASIGURAREA CONTINUITĂŢII STUDIILOR UNIVERSITARE LA NIVELURILE LICENŢĂ ŞI MASTERAT: REALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE
    (CEP USM, 2016) Goraș-Postică, Viorica
    La nivel metodologic, a fost realizatăo analiză cantitativă şi calitativă a răspunsurilor la un chestionar oferit recent unui eşantion din 41 de studenţi din cadrul Universităţii de Stat din Moldova, în scopul evaluării situaţiei existente, cu evidenţierea măsurii în care s-a resimţit continuitatea şi a factorilor care au favorizat succesul sau insuccesul studiilor de master aici şi acum. Acestea au fost raportate la rezultatele ultimilor studii sociologice în domeniu, dar şi la exegezele specialiştilor din lucrările pedagogice de referinţă.
  • Thumbnail Image
    Item
    CURRICULUM UNIVERSITAR DIN PERSPECTIVA CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR
    (CEP USM, 2016) Guțu, Vladimir
    În articol este abordată problema ce vizează realizarea interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior: licenţă, masterat, doctorat. Sunt identificate şi analizate liniile directorii de realizare a acestui proces: politici curriculare, competenţe/finalităţi, calificări, conţinuturi, strategii didactice şi de cercetare, forme de învăţare. Autorul propune un concept şi o metodologie de realizare a interconexiunii, coerenţei şi continuităţii curriculare între ciclurile învăţământului superior.