Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA ELEVULUI-CITITOR PRIN TEHNICA GENERĂRII DE ALTERNATIVE
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2015) Şchiopu, Constantin
    În articol este abordată problema interpretării textului literar de către elevi prin tehnica generării de alternative. Autorul insistă pe ideea că învăţămîntul de tip interactiv contribuie nu numai la formarea gîndirii independente şi creatoare, a unui stil de abordare a problemelor, ci şi la educarea unor trăsături de personalitate, la sporirea atenţiei, interesului, imaginaţiei etc. Sînt propuse cîteva tipuri, care, în înțeles didactic, pot servi ca procedee de valorificare a textului. Totodată, sînt trecute în revistă cîteva tehnici de stimulare a mecanismelor gîndirii, ale inteligenței, imaginației şi creativității elevilor.
  • Thumbnail Image
    Item
    FACTORI ŞI PARTICULARITĂŢI PSIHOSOCIALE ALE ADAPTĂRII COPIILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE
    (CEP USM, 2016) Toma, Sergiu
    În articol este abordată problema privind factorii şi particularităţile psihosociale ale adaptării copiilor cu CES în instituţii de învăţământ. Accentul se pune pe analiza factorilor psihologici, sociali, fiind evidenţiată „inteligenţa” ca un mecanism reglator. Alt factor ţine de motivaţia extrinsecă şi cea intrinsecă. Pe larg se analizează nivelul de aspiraţie, afectivitatea, capacitatea de autoreglare, imaginea de sine ca factori determinanţi ai adaptării copiilor cu CES în institu- ţiile de învăţământ.
  • Thumbnail Image
    Item
    TO GROW AND DEVELOP AS A HUMAN BEING": PERCEPTIONS AND POSITIONS OF DANCE TEACHERS TOWARDS THE CONTRIBUTION OF DANCE EDUCATION TO PUPILS AS PART OF THE FORMAL CURRICULUM AT SCHOOL
    (CEP USM, 2014) Perlshtein, Talia
    This paper deals with perceptions and positions of observant dance teachers towards the contribution of dance education to pupils as part of the formal curriculum at school. The research tool is interviews that were analyzed according to the grounded theory approach [11], accompanied by Brinson's model [2]. It was found that the main theme that emerges from the interviews is that dance education contributes to the personal and social growth of the pupil. This research is pioneering in the field.
  • Thumbnail Image
    Item
    RELAŢIA DINTRE CREATIVITATE ŞI STRATEGIILE DE REZOLVARE A CONFLICTULUI ÎN CUPLUL MARITAL
    (CEP USM, 2014) Russu, Inga
    Zi de zi ne confruntăm cu multiple conflicte. Ele au devenit o realitate a vieţii publice şi private. Există foarte puţine cupluri, îndeosebi din rândul celor nou-formate, care să nu treacă, la un moment dat, prin situaţii conflictuale. Din cauza experienţei anterioare a concubinajului, de cele mai multe ori cuplurile tinere nu văd necesitatea de a schimba comportamentul şi de a trece la un alt nivel de relaţii, nu sunt gata pentru a face faţă problemelor de familie, iar aceste motive generează ideea de a încerca încurajarea potenţialului creativ în rezolvarea conflictelor maritale. Astfel, în articolul de faţă sunt prezentate rezultatele unui studiu care a avut drept scop determinarea relaţiei dintre creativitate şi strategiile de rezolvare a conflictului în cuplul marital.