Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
9 results
Search Results
Item INFLUENŢA MOTIVAŢIEI ASUPRA CERERII DE EDUCAŢIE ÎN CADRUL STUDIILOR DE MASTERAT(CEP USM, 2013) Dandara, Otilia; Donos, CorinaItem MOTIVAŢIA ÎN CONTEXTUL ÎNVĂŢĂRII AUTOREGLATE(CEP USM, 2012) Semionov, SvetlanaÎn articol este abordată motivaţia învăţării academice din perspectiva paradigmei învăţării autoreglate. Autoreglarea la nivelul motivaţiei traversează toate fazele definitorii pentru autoreglare şi se realizează prin mecanisme anticipative şi retrospective. Anticiparea rezultatelor (expectanţele individului) determină fixarea scopurilor şi planificarea acţiunilor iminente atingerii acestor scopuri, iar mecanismele retrospective (prin atribuiri cauzale/locul controlului, perceperea performanţei trecute, încrederea şi stima de sine) determină ajustarea standardelor personale. Dintre constructe motivaţionale relevante autoreglării sunt examinate scopurile ca motivatori cognitivi şi automotivarea ca cea mai bună formă a motivaţiei. Partea aplicativă a materialului se regăseşte în direcţii strategice şi în demersuri acţional-valorice de motivare şi automotivare.Item RELEVANŢA MANUALULUI ŞCOLAR ÎN CONTEXTUL CIBERNETICII PEDAGOGICE(CEP USM, 2009) Bîrnaz, NinaÀ une époque où l’on assiste à une véritable explosion des informations apparaît la contradiction entre les possibilités de l’homme et le traitement de grandes quantités d’informations. Dans la solution de ce problème intervient la cybernétique, dont l’objet d’étude sont les lois universelles caractéristiques pour la gestion de tous les systèmes: la loi de codage, la transmission, le stockage d’informations, d’élaboraton et de transformation d’algorithmes, ce qui permet le traitement de l’information d’une manière efficace. Dans ce contexte, pour élaborer un manuel scolaire de qualité, on doit prendre en compte les acquis de la cybernétique.Item STIMULII MOTIVAŢIONALI ÎN CONTEXTUL ÎNVĂŢĂRII(CEP USM, 2015) Asla, IbrahemMotivaţia de a învăţa este segmentul primordial al succesului şcolar. Sursele motivaţiei sunt multiple şi complexe. Literatura de specialitate promovează ideea conform căreia factorii intrinseci şi cei extrinseci condiţionează şi influen- ţează motivaţia pentru învăţare. Motivaţia poate fi definită ca fiind acele mobiluri interioare care direcţionează comportamentul uman. Forţele externe, de orice natură, de asemenea pot influenţa comportamentul, dar, totuşi, esenţialmente, acesta este ghidat şi susţinut de forţele interne ale individului. De regulă, oamenii lucrează mai productiv şi mai intensiv atunci când sunt motivaţi.Item ARAB WOMEN DISCRIMINATION IN THE ISRAELI LABOR MARKET(CEP USM, 2015) Abu Ahmad, RedanThis article presents an extremely important problem for affirmation and welfare of Arab women in Israel. The author presents the situation on Israel labor market and the conditions that favor the perpetuation of discrimination against women, and the Arab population versus the Jewish. It also analyzed the social policies and measures to increase participation of Arab women in the labor marketItem STRATEGIES TO ENHANCE STUDENT MOTIVATION(CEP USM, 2014) Basel, LauraThe article deals with the problem of motivation and the use of specific learning strategies and techniques while studying a second or foreign language leads to succes s. The conscious, tailored use of such stra tegies is related to language achievement and proficiency. The main attention is given to the strategi es and models of motivation which can lead to success.Item PROMOTING SELF-EFFICACY IN THE CLASSROOM: SELF-EFFICACY AND STUDENTS’ MOTIVATION(CEP USM, 2014) Jarjoura, Basma"If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning”(Mahatma Gandhi).This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa.Item LEARNING MOTIVATION: A SELF-DETERMINATION THEORY PERSPECTIVE(CEP USM, 2014) Farah-Jarjoura, BasmaIn recent years, a renewed interest in raising motivation amongst students in academic settings has emerged. This has led to a great deal of research that aimed to shed light on diverse theories of motivation, in order to increase the learning motivation amongst students. Self-Determination Theory (SDT) is one of the most comprehensive and empirically supported theories of motivation available today, that aims to promote students’ curiosity in learning. The purpose of this article is to make an overview of learning motivation from a SDT perspective.Item O RETROSPECTIVĂ ASUPRA RELAŢIEI DINTRE MOTIVAŢIE ŞI APTITUDINILE PROFESIONALE(CEP USM, 2015) Cojocari, Lidia; Capațînă-Darii, Veronica; Crivoi, AureliaPrincipalele motive în alegerea carierei militare sunt legate de caracteristicile vieţii socioeconomice (68%), şi numai 32% – de cele de profesie. Motivaţia studenţilor pentru cariera militară depinde de nivelul dezvoltării aptitudinilor profesionale şi de condiţiile concrete. Relaţie pozitivă a fost stabilită între: motivaţie şi scalele Realist, Convenţional ale Inventarului de Interese şi testele Aptitudine numerică, Aptitudine spaţială ale Bateriei Factoriale la studenţii motivaţi pentru cariera militară (clasterul I); motivaţieşi scalele Artistic, Social ale Inventarului de Interese şi testele Fluenţă Verbală ale Bateriei Factoriale la studenţii orientaţi spre caracteristicile vieţii socioeconomice (clasterul II).