Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTENERIATUL SOCIAL ÎN DOMENIUL FORMĂRII PROFESIONALE CONTINUE: EXPLORARE DE CADRU CU IMPACT INOVATOR DE COMPATIBILIZARE CONCEPTUALĂ PE AXA CERERE–OFERTĂ
    (CEP USM, 2011) Posţan, Liliana
    The article appeals to continue vocational training (CVT) issues from the perspective gradual osmosis of various systems and subsystems in order to develop a functional and stimulating framework. The study is based on the concepts of marketing education, social dialogue, the labor market. In the article the concept of social partnership in the field of CVT is developed. There are summarized some international practices in the field of CVT. The concept of educational marketing is approached in order to put the anticipatory relevant size of the educational offerings in relation with the labor market.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONTINUITATEA ÎN ETAPELE DE FORMARE PROFESIONALĂ (Aspecte ale formării tânărului specialist chimist)
    (CEP USM, 2011) Dragalina, Galina; Velişco, Nadejda; Guţu, Vladimir
    The article is dedicated to the problem of Education in Republic of Moldova, the development and implementation of curriculum in chemistry, the aspects of Professional Formation. There are reflected the objectives of Professional Orientation on the high school and superior stages. Special attention is paid to the concept of the Initial and Continuously Professional Formation, structure, functions and implementation modality of this formation in chemistry.
  • Thumbnail Image
    Item
    САМООБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГА – ОДНО ИЗ НАПРАВЛЕНИЙ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ
    (CEP USM, 2010) Дарий, Людмила;
    Într-o piaţă competitivă a serviciilor de formare profesională, calitatea este principalul indicator al competitivităţii învăţământului superior. Unul dintre factorii semnificativi care influenţează calitatea procesului de învăţământ este nivelul de competenţă profesionalăa profesorilor universitari. La schimbarea condiţiilor apare cererea crescândă de cadre didactice creative, competente, competitive, individuale şi a rezultatelor activităţilor sale, astfel apărând şi necesitatea de a îmbunătăţi competenţele profesionale şi de activitate în sine. Acest lucru se realizează prin intermediul a două domenii principale: a) autoinstruirea şi formarea continuă; b) introducerea formelor noi şi inovatoare în practică.
  • Thumbnail Image
    Item
    ABORDARI PRACTICE ALE ACTIVITĂŢII DE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ
    (CEP USM, 2014) Pascaru - Goncear, Valeria
    Analizând literatura de specialitate şi documentele de politică educaţională care fundamentează sectorul consilierii psihopedagogice, putem menţiona că necesitatea activităţilor de consiliere psihopedagogică în institutiile de învăţământ reprezintă o realitate relativ recentă pentru câmpul preocupărilor de specialitate, deşi tot mai multe instituţii la nivel internaţional au identificat diferite modalităţi de realizare a acestora.
  • Thumbnail Image
    Item
    DINAMICA ŞI ROLUL GRUPULUI DE STUDENŢI ÎN FORMAREA PROFESIONALĂ (preliminarii pentru un studiu calitativ elaborat)
    (CEP USM, 2015) Repida, Tatiana; Cojocaru, Natalia
    Mediul universitar se prezintă ca un sistem complex de grupuri sociale, printre care şi grupul de studenţi, caracterizate prin norme şi valori comune, roluri şi poziţii sociale, o rețea de interacţiuni şi influenţe reciproce. Spre deosebire de grupul/clasa de elevi, grupul de studenţi, ca un mediu de formare şi dezvoltare, configuraţia, procesele şi dinamica acestuia, influenţele şi presiunile sociale pe care le exercită acest grup asupra membrilor, au fost mai puţin studiate. Necesitatea cunoaşterii aspectelor psihosociale legate de funcţionarea grupului de studenţi derivă din faptul că acesta acţionează ca un câmp de forţe pozitive (cooperare, solidaritate şi susţinere reciprocă), dar şi negative (conflicte intragrupale, lipsa de competiţie, colegi problematici), care influenţează activitatea de învăţare, performanţele şi climatul socioafectiv al grupului. Din aceste considerente, un studiu complex şi elaborat privind funcţionarea acestui grup va oferi premise pentru o mai bună înţelegere a implicaţiilor acestui grup asupra personalităţii studentului. Prin acest articol ne-am propus să analizăm doar unul dintre aceste aspecte – rolul grupului de studenţi în formarea lor profesională, mai exact – opiniile şi percepţiile studenţilor cu referire la acest aspect.