Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    REFLECŢII PE MARGINEA DEMERSULUI CURRICULAR DE DEZVOLTARE A COMPETENŢELOR DE COMUNICARE ŞI NEGOCIERE EDUCAŢIONALĂ
    (CEP USM, 2010) Goraş-Postică, Viorica
    L’un des problemes principaux de la démarche éducationnelle est le développement des compétences de communi-cation et de négociation. La capacité de l’individu à se lancer efficacement dansun acte de communication en se basant sur de profondes et vastes connaissances et habiletés constitue un trait particulier des gens modernes. Les spécialistes en communication et négociation soulignent à l’unanimité qu’à partir des années ’80 du siècle passé et jusqu’à aujourd’hui, s’est créée une société centrée sur les valeurs de communication, et, en tant qu’aspect de celle-ci, la négociation devient nécessaire dans tous les domaines de la vie, y compris dans le domaine éducationnel. Le but principal de l’actuelle démarche curriculaire consiste en l’optimisation des compétences de communication et de négociation des étudiants en master par l’enrichissement et la cohérence du bagage verbal, par le recours à un arsenal varié de techniques et leur adéquation aux diverses situations de communication.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPTUALIZAREA OPTIMIZĂRII/DEZVOLTĂRII CURRICULUMULUI EDUCAŢIONAL
    (CEP USM, 2014) Guțu, Vladimir
    În articol este abordată problema privind optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional şi sunt formulate următoarele prevederi conceptuale: •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului face parte dintr-un demers mai larg proiectarea şi implementarea curriculumului educaţional, realizând anumite funcţii specifice acestora. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului poate fi privită ca teorie, ca principiu şi ca modalitate de asigurare a calităţii documentelor curriculare, dar şi a procesului educaţional. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului reprezintă o condiţie determinantă în sigurarea calităţii curriculumului educaţional. În acelaşi timp, eficienţa procesului de optimizare/dezvoltare este determinată, la rândul său, de condiţii psihosociale, educaţionale, logistice. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional este un proces continuu determinat de nevoi şi tendinţele evoluţiei învăţământului pe plan internaţional şi cel naţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    DEFINIREA Ş I STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI
    (CEP USM, 2014) Guțu, Vladimir
    În articol este analizat pe larg obiectul pedagogiei, sunt identificate funcţiile pedagogiei postmoderne, fiind definite noţiunile-cheie ale pedagogiei. Accentul este pus pe fundamentarea pedagogiei ca ştiinţă nucleu în cadrul ştiinţelor educaţiei.