Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    The findings of time management in learning in students according to school discipline
    (CEP USM, 2024) Reaboi-Petrachi, Viorica
    Time management is a fundamental factor in optimizing the educational process, significantly impacting students’ academic performance and personal development. The efficiency of time utilization varies considerably depending on the subject studied, with practical disciplines requiring rigorous time organization, while theoretical subjects allow for greater flexibility in the approach to learning activities. The challenges faced by students in managing their time affect their ability to complete tasks optimally. Therefore, the implementation of quantitative and qualitative indicators for assessing time management becomes essential in optimizing the school curriculum, facilitating the development of effective strategies that support students in adopting healthy study practices and achieving high academic performance.
  • Thumbnail Image
    Item
    Career guidance of students in the context of educational policies: findings and perspectives
    (CEP USM, 2024) Șevciuc, Maia; Reaboi-Petrachi, Viorica; Botezatu, Valeria; Dicusară, Olga; Dabija, Ana
    Career guidance for students is an essential process that helps them make informed decisions about their further education and career path. This process is influenced by a number of factors, including educational policies implemented at the international and national level. The fluctuations of the labor market justify the transfiguration of the career guidance and counseling process in the hierarchy of the education system. The elements of the career guidance process can be found in the practices of the pre-university education system, in order to assist teenagers in their career option. The conducted study highlights that career guidance is an important segment, reflected in educational policy documents, in which it is assigned an essential role in the personal and professional development of students.
  • Thumbnail Image
    Item
    Strategii specifice învățării și educației nonformale a adulților
    (CEP USM, 2023) Șevciuc, Maia; Reaboi-Petrachi, Viorica
    În acest articol sunt elucidate influențele educației nonformale din perspectiva strategiilor specifice învățării și educației. Învățarea și educația nonformală a adulților este considerată un proces continuu de oportunităţi flexibile de învăţare, esenţial pentru a sprijini competitivitatea în contextul unei economii globale a cunoaşterii bazată pe tehnologie. Educaţia nonformală este alternativa învăţământului public, înregistrând o evoluţie durabilă, începând cu primele cercuri, academii populare şi finalizând cu programe instituţionale finanţate de Uniunea Europeană. Caracteristicile de bază ale învăţării adulţilor completează paleta cu indicații concrete pentru desfășurarea eficiență și activă a procesului în context nonformal. În același context strategiile de educaţie nonformală contribuie la dezvoltarea abilităților adulților în a-şi organiza activ propriul proces de învăţare.
  • Thumbnail Image
    Item
    CREAREA ŞI PROMOVAREA IMAGINII INSTITUŢIONALE POZITIVE ÎN COMUNITATE
    (CEP USM, 2023) Reaboi-Petrachi, Viorica
    În acest articol sunt prezentate elementele esențiale în procesul de creare și promovare a imaginii pozitive a unei instituții de învățământ. Formarea și îmbunătățirea imaginii ar trebui să includă un set de caracteristici externe și interne, care includ imaginea liderului, imaginea personalului, ideile publicului țintă despre calitatea educației, stilul, confortul mediului educațional, diversitatea și prețul serviciilor educaționale. Imaginea pozitivă formată a unei organizații educaționale va permite: creșterea atractivității unei organizații educaționale, care va crește numărul de elevi; îmbunătățirea microclimatului socio-psihologic în echipă; ridicarea nivelului culturii organizaționale; întărirea poziţiei financiare şi bazei materiale şi tehnice a organizaţiei; să facă organizația educațională, în condiții egale, mai atractivă pentru cadrele didactice (să asigure stabilitate și protecție socială, satisfacție în muncă și să asigure creștere profesională); să creeze o rezervă de încredere în tot ceea ce se întâmplă în cadrul unei organizații educaționale; creșterea competitivității organizației educaționale.
  • Thumbnail Image
    Item
    TEHNOLOGII EDUCAȚIONALE MODERNE: SUPORT DE CURS
    (CEP USM, 2022) Reaboi-Petrachi, Viorica
    Disciplina „Tehnologii educaţionale moderne” este destinată studenţilor de la facultăţile pedagogice ale instituţiilor de formare iniţială a cadrelor didactice şi face parte din sistemul disciplinelor pedagogice. Prin conţinutul şi forma de organizare a procesului educaţional este orientată spre acumularea de către studenţi a volumului informaţional necesar pentru a înţelege multiple abordări ale conceptului tehnologii educaţionale; pentru a cunoaşte fundamentele teoretice ale tehnologiilor educaţionale moderne şi pentru a obţine abilităţi de selectare şi „asamblare” a elementelor componente ale procesului educaţional respectând principiile unei tehnologii concrete.
  • Thumbnail Image
    Item
    DIMENSIUNEA EXPERIMENTALĂ A MANAGEMENTULUI TIMPULUI ÎN ÎNVĂŢAREA AUTOREGLATA A STUDENŢILOR
    (CEP USM, 2019) Reaboi-Petrachi, Viorica; Șevciuc, Maia
    Managementul timpului în contextul învățării autoreglate, aplicat eficient, îmbunătăţeşte procesul instructiv-educativ prin: proiectarea activităţilor de învăţare, prioritizarea sarcinilor, procesarea corectă a conţinutului proiectat în timp, solicitarea ajutorului, planificarea şi organizarea mediului de studiu şi prin utilizarea eficientă a resurselor personale.