Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
1 results
Search Results
Item Egalitatea de șanse, implicațiile în dezvoltarea sentimentului autoeficacității și implicit a motivației învățării(Editura USM, 2023) Pandelica, MirelaPrezentul studiu analizează nevoia de adaptare a cadrului didactic în contextul scăderii motivației pentru studiu, constatându-se apariția unor modificări și la nivelul trendurilor educaționale care își pun tot mai mult amprenta asupra stabilirii obiectivelor pe termen lung în general, dar mai ales asupra manifestărilor comportamentale în rândul elevilor. Studiul reliefează faptul că la nivelul Uniunii Europene se pune problema diversității și mai ales a oferirii de șanse egale în ceea ce privește învățarea. Așa cum la nivel cultural însăși limba a suferit modificări, tot așa și valorile, obiceiurile, stilurile de învățare au căpătat elasticitate și modificare de sens, programele psihoeducaționale reprezentând un punct de pornire pentru oferirea de suport maximal pentru dezvoltare. Învățarea a căpătat alte valrențe pentru elev, datorită abundenței de informație facilitată de tehnologie, precum și a contactului intrapersonal care a pierdut tot mai mult teren în ultima perioadă, iar programele care încurajează autocunoașterea și dezvoltarea anumitor abilități care și-au pierdut din valoare-comunicarea față în față, creativitatea, empatia, autonomia personală, reprezentând un suport maximal pentru dezvoltare și mai ales pentru creionarea unui nivel de aspirație raportat la propriile nevoi, precum și a imperioasei nevoi general-umane, învățarea.