Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂȚI DE MANIFESTARE A ANXIETĂȚII TINERILOR ÎN MEDIUL VIRTUAL
    (2021) Paladi, Aliona
    Mediul virtual în care tinerii își petrec timpul este prielnic pentru că stimulează so- cializarea, permite comunicarea fără bariere, creează grupuri după interese și dezvoltă internaționalizarea. Datorită mediului virtual, tinerii contemporani pot lega relații de prietenie, elabora proiecte ori discuta oricare tematică care le captează atenția. Absolut în toate domeniile, dar mai cu seamă în cel al educației, sunt deschise posibilitățile de a studia, a învăța la distanță, a asculta cărți online, a dobândi cunoștințe pentru oricare profesie. Posibilitățile de traducere simultană a textelor oferă multă încredere pentru învățarea limbilor străine, precum și pentru inițierea dialogului cu persoanele din dife- rite țări. Este incontestabil rolul mediului virtual, dar, mai cu seamă, în viața tinerilor care sunt dornici de explorarea a tot ce apare nou în lume. Totodată, pentru ei acest mediu este nefiresc comparativ cu cel fizic și le creează stări de îngrijorare excesivă, dependențe de alții sau chiar nomofobii. Utilizarea compulsivă ori utilizarea proble- matică a internetului sunt întâlnite drept provocări în rândul tinerilor, iar consecințele acestora provoacă modificări comportamentale, trăiri emoționale intense și distorsio- nări cognitive. Recunoașterea manifestărilor anxioase, precum și a fenomenelor care mențin îngrijorarea tinerilor ar putea preveni amplificarea lor. Cuvinte-cheie: anxietate digitală, inteligentă digitală, mediu online, site-uri de so- cializare, teama de a nu pierde (FoMO), nomofobie
  • Thumbnail Image
    Item
    APRECIEREA INTERPERSONALĂ DIN PERSPECTIVA ORIENTĂRILOR IMPLICITE ŞI CONSTRUCTIVE
    (CEP USM, 2013-09-26) Platon, Carolina; Paladi, Aliona
  • Thumbnail Image
    Item
    FENOMENELE CYBERVICTIMIZARE ȘI CYBERBULYING PERCEPUTE DE TINERI
    (CEP USM, 2022-11-10) Paladi, Aliona
  • Thumbnail Image
    Item
    SINTEZE TEORETICE ASUPRA INTELIGENȚEI DIGITALE
    (CEP USM, 2020) Paladi, Aliona
  • Thumbnail Image
    Item
    APRECIEREA INTERPERSONALĂ DIN PERSPECTIVA ORIENTĂRILOR IMPLICITE ŞI CONSTRUCTIVE
    (CEP USM, 2013) Platon, Carolina; Paladi, Aliona
  • Thumbnail Image
    Item
    ANALIZA INDICILOR STRUCTURALI AI STILURILOR APRECIATIVE
    (CEP USM, 2013) Paladi, Aliona
    Stilurile apreciative manifestate în cunoaşterea interpersonală sunt componente stabile ale personalităţii. Similar cu stilurile cognitive, stilurile apreciative se dezvoltă în baza experienţei proprii. În unele profesii care implică în mod necesar înţelegerea celuilalt (medicină, activitate didactică, psihologie) stilul apreciativ devine abilitate. Astfel, persoanele vor fi sau nu incluse în categoria de profesionişti reieşindu-se din condiţia dacă acestea şi-au dezvoltat ori nu un anumit stil apreciativ
  • Thumbnail Image
    Item
    PROGRAM DE DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN METODE DE EFICIENTIZARE A STILULUI APRECIATIV ŞI OPTIMIZARE A LOCULUI DE CONTROL
    (CEP USM, 2013) Platon, Carolina; Paladi, Aliona
    Pentru dezvoltarea multilaterală a personalităţii este necesară o abordare mai complexă. E necesar de a menţine, înprimul rând, stilul apreciativ eficient, de a ridica stima de sine diminuată şi de a internaliza locul de control al personalităţii.
  • Thumbnail Image
    Item
    MANIFESTAREA LOCULUI DE CONTROL DIN PERSPECTIVA CONSTRUCTIVĂ ÎN PSIHOLOGIA CONTEMPORANĂ
    (CEP USM, 2012) Paladi, Aliona
    The investigation of locus of controlrepresents a growing interest today in the psychology of control. Trying to place the control analysis from the perspective of personal construct is supported by theories that are based on an optimistic future-oriented design and subjective perception of control.
  • Thumbnail Image
    Item
    INFLUENŢE EDUCAŢIONALE ÎN FORMAREA LOCULUI DE CONTROL (LOCUS OF CONTROL)
    (CEP USM, 2011) Paladi, Aliona
    Locus of Control depends on education and socialization. Events in the life of the person confirms or not, subjective perception of control. When self is high, the person has a type of internal control checks. If he person explains causality events by external factors such locus is called external control.
  • Thumbnail Image
    Item
    CERCETAREA RELAŢIEI DINTRE LOCUL DE CONTROL ŞI STILUL APRECIATIV REFLEXIV LA STUDENŢI
    (CEP USM, 2011) Platon, Carolina; Paladi, Aliona
    Contemporary psychology attempts to clarify the efficiency issues in relation with other persons. The research is supporting the leading role of logics and cognitive style, as well as the research supporting the role of affectivity and appreciative reflexive style of the person. Reflexivity was studied in relation to individual impulsivity, which is opposite to the uncontrolled reactions. It is assumed that high self-control correlates with the person reflexivity. In the present research, we intend to clarify the effectiveness of reflexivity in relation to the locus of control.