Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
18 results
Search Results
Item AXIOMATICA ÎN EDUCAŢIE(CEP USM, 2013-09-26) Guţu, VladimirItem STRATEGII DE OPTIMIZARE/DEZVOLTARE A CURRICULA PE DISCIPLINE DE STUDII: ARGUMENTE ŞI SUGESTII(CEP USM, 2014) Guţu, VladimirItem STANDARDE ALE ÎNVĂŢĂMÎNTULUI UNIVERSITAR: STRATEGIA PROIECTĂRII(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2003) Rusnac, Gheorghe; Guţu, Vladimir; Muraru, Elena; Dandara, OtiliaItem COMUNICAREA DIDACTICĂ VERSUS STRATEGIA DIDACTICĂ: ABORDAREĂ DIHOTONOMICĂ(Tipografia "Centrografic", 2016) Guţu, Vladimir; Țurcanu, CarolinaIn the article dealing with the communication given teaching and trends of development of this concept. At the same time it addresses the interaction and interconnection dichotomy teaching communication strategies and teaching strategies. It establishes the existence of several models of interaction between these two phenomena, which led to formulate a regularity: the type of communication determines the type of teaching strategy.Item ÎNVĂŢĂMÎNTUL CENTRAT PE COMPETENŢE: ABORDARE TELEOLOGICĂ(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2011) Guţu, VladimirItem LOGICA ŞI STRUCTURA ACTIVITĂŢII DE ÎNVĂŢARE(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2013) Guţu, VladimirÎn articol este analizată structura activităţii de învăţare şi structura activităţii de cunoaştere din perspectiva corelării componentelor activitate, acţiune, operaţie cu formarea de competenţe. Interconexiunile elementelor activităţii de învăţare prezentate sînt complexe şi diversificate. În lucrare este abordată și importanța motivației pentru activitatea de învățare, specificîndu-se cele două tipuri de motive: conștientizate (interesul, dorinţa de a cunoaşte ceva nou, de a-și aprofunda cunoștințele într-un domeniu dat) și mai puțin conștientizate (îndeplinirea solicitărilor venite de la profesor, părinţi; tendința de a obţine note mai mari; dorinţa de a fi lider etc.). De calitatea relaţiilor stabilite în cadrul procesului de instruire depind și rezultatele, deoarece implică conexiuni la nivel de proces de predare (elevul intră în relații cu cunoștințele noi), proces de învățare (profesorul se află în relații cu cunoștințele) și proces de formare (profesorul se află în relații cu elevul). Abordarea dată deschide noi oportunităţi în promovarea unui învăţămînt centrat pe elev, orientat spre formarea de competenţe şi spre asigurarea calităţii şi durabilităţii în educație.Item MODEL PSIHOPEDAGOGIC DE PROIECTARE A COMPETENŢELOR PENTRU DISCIPLINA ŞCOLARĂ(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2014) Guţu, VladimirÎn articolul dat se fundamentează în plan psihologic, pedagogic şi teleologic un model/referenţial al proiectării competenţelor generale pentru disciplina şcolară. Modelul se axează pe: teoriile psihologice ale învăţării, structurarea teleologică a finalităţilor de învăţare, potenţialul formativ al conţinuturilor disciplinei şcolare, dar şi pe definirea modernă a competenţelor de format. În articol se descriu pe larg etapele şi procedurile de proiectare a competenţelor generale pentru disciplina şcolară, aplicînd modelul/referenţialul propus.Item EVALUAREA REZULTATELOR ACADEMICE: PROIECTAREA MATRICEI DE SPECIFICAȚII ȘI SCHEMEI DE NOTARE(Universitatea de Stat din Tiraspol, 2016) Guţu, Vladimir; Kandov, PinhasIn the article, but the question of defining the concept of matrix design specifications and grading schemes. The focus is on the correlation of cognitive levels and types of items. It proposes a methodology for designing and applying the matrix of specifications and grading schemes. Bring examples of tests, respectively – array of specifications and grading schemes.Item OBIECTIVELE EDUCAŢIONALE: CLARIFICĂRI CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2001) Guţu, VladimirItem CONCEPTUL MANAGEMENTULUI STRATEGIC(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2002) Guţu, Vladimir; Cangea, Petru