Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPLICAREA MEMORIEI ÎN PROCESUL DE ÎNVĂȚARE LA ELEVII DE VÂRSTĂ ȘCOLARĂ MICĂ
    (CEP USM, 2018) Grosu, Oxana
    Memoria este unul dintre procesele psihice care stau la baza procesului de învățare școlară. Învățarea este tratată în corelație cu memoria, iar noile condiții în care este pus să acționeze elevul de vârstă școlară mică înaintează sarcini mult mai complexe, producând schimbări importante ale memoriei. Fără procesele memoriei învățarea școlară este de neconceput, deoarece memorarea, păstrarea, recunoașterea și reproducerea materialului studiat sunt condiții indispensabile în însușirea cunoștințelor în școală. De aceea, dezvoltarea și optimizarea memoriei la elevii de vârstă școlară mică rămâne o preocupare importantă a educației. Scopul studiului dat este de a determina specificul implicării memoriei în procesul de învățare la elevi.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂȚI DE DEZVOLTARE A MEMORIEI LA VÂRSTA ȘCOLARĂ MICĂ
    (CEP USM, 2018) Grosu, Oxana
    Acest articol evocă particularitățile de dezvoltare a memoriei la vârsta școlară mică și identifică specificul modificărilor ce au loc în această perioadă. Memoria nu este ceva static, finit,ci dispune de o dinamică în timp, de o evoluție cu sens progresiv evoluând odată cu vârsta.Cu ajutorul memoriei se acumulează experiență cognitivă, a fectivă și volitivă,actualizând imaginea obiectelor și activităților în trecut. Particularităţile generale ale memoriei şcolarului mic sunt de nivelul de dezvoltare a proceselor memoriei în timpul preşcolarităţii şi de formele concrete de activitate pe care le desfăşoară școlarul mic.