Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item DE LA DIDACTICA ŞCOLARĂ LA CEA UNIVERSITARĂ ŞI ANDRAGOGIE: REPERE PENTRU ASIGURAREA CONTINUITĂŢII STUDIILOR UNIVERSITARE LA NIVEL DE TEHNOLOGIE DIDACTICĂ(CEP USM, 2017) Goraș-Postică, VioricaÎn articol este abordată problematica asigurării continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică, în baza elementelor constitutive principiale din didactica universitară şi andragogie. Aşa cum didactica universitară preia anumite elemente din didactica şcolară, adaptându-le în mod creativ la specificul învăţării tinerilor, andragogia oferă tehnologii preţioase pentru instruirea calitativă prin intermediul programelor de masterat, la care în ultimul timp se înscriu tot mai mulţi adulţi candidaţi şi chiar persoane de vârsta a treia.Calificarea profesională avansată prin competenţe funcţionale în multiple contexte de pe piaţa muncii constituie finalitatea de bază în reformarea continuă a învăţământului superior.Item ASIGURAREA CONTINUITĂŢII STUDIILOR UNIVERSITARE LA NIVELURILE LICENŢĂ ŞI MASTERAT: REALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE(CEP USM, 2016) Goraș-Postică, VioricaLa nivel metodologic, a fost realizatăo analiză cantitativă şi calitativă a răspunsurilor la un chestionar oferit recent unui eşantion din 41 de studenţi din cadrul Universităţii de Stat din Moldova, în scopul evaluării situaţiei existente, cu evidenţierea măsurii în care s-a resimţit continuitatea şi a factorilor care au favorizat succesul sau insuccesul studiilor de master aici şi acum. Acestea au fost raportate la rezultatele ultimilor studii sociologice în domeniu, dar şi la exegezele specialiştilor din lucrările pedagogice de referinţă.