Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPTUALIZAREA FORMĂRII ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENŢI PRIN ARTA COREGRAFICĂ: ABORDARE PSIHOLOGICĂ ŞI PEDAGOGICĂ
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Dohotaru, Maia
    În articol este prezentat demersul psihologic al formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică, din perspectiva psihologiei valorilor şi a psihologiei formării achiziţiilor comportamentale şi atitudinale, accentul fiind pus pe analiza şi valorificarea legităţilor creativităţii artistice. Demersul pedagogic este axat pe fundamentarea etapelor, a metodologiei şi a finalităţilor de formare a orientărilor valorice la studenţii-coregrafi. Totodată, se descriu pe larg principiile, structura şi conţinutul formării orientărilor valorice/estetice la studenţi
  • Thumbnail Image
    Item
    AXIOLOGIE – CADRU DE REFERINŢĂ ÎN FORMAREA ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENŢI
    (CEP USM, 2017) Guțu, Zoia; Dohotaru, Maia
    Analizei este supusă problema valorilor și formării orientărilor valorice la studenți din diferite perspective: filosofică,psihologică, sociologică, pedagogică. Accentul se pune pe analiza diferitelor clasificări ale valorilor, pe caracterizarea fenomenului de orientări valorice, acceptând latura educațională a acestora. Totodată, sunt analizate pe larg funcțiile orientărilor valorice: expresivă, adaptivă, protejare, cunoaștere, coordonare.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCE P TUALIZAREA FORMĂRII ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENȚI PRIN ARTA COREGRAFICĂ: ABORDARE FILOSOFICĂ , CULTUROLOGICĂ Ș I SOCIOLOGICĂ
    (CEP USM, 2018) Dohotaru, Maia
    În articol este abordată problema privind formarea orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică din perspectivă filosofică , culturologică și sociologică. Arta coregrafică,fiind una sintetică care îmbină mișcarea, muzica și dramaturgia, dispune de valențe și oportunități educative de influ ență asupra cadrului valoric al studentului. În acest sens, filosofia dansului permite utilizarea legităților generale de dezvoltare a societății pentru crearea și analiza diverselor aspecte ale dansului,pentru a dezvălui relația acestui fenomen cu alte categorii de valori umane.Totodată, demersul filosofic, culturologicși sociologic cu referire la formarea orientărilor valorice la studenți va fi analizat din mai multe perspective: fenomenologică, metafizică, rațională, empirică etc.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂȚILE PEDAGOGICE ALE FORMĂRII ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENȚI PRIN ARTA COREGRAFICĂ
    (CEP USM, 2017) Dohotaru, Maia
    În articol este abordată problema privind formarea orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică din diferite perspective: general-pedagogică, teleologică și metodologică. În plan general-pedagogic, formarea orientărilor valorice se analizează din perspectiva educației umaniste, în plan teleologic – din perspectiva finalităților educaționale, în plan metodologic – din perspectiva noilor educații și strategiilor educaționale: de formare a conștiinței, de organizare a acțiunii educative, de stimulare.