Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item CONCE P TUALIZAREA FORMĂRII ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENȚI PRIN ARTA COREGRAFICĂ: ABORDARE FILOSOFICĂ , CULTUROLOGICĂ Ș I SOCIOLOGICĂ(CEP USM, 2018) Dohotaru, MaiaÎn articol este abordată problema privind formarea orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică din perspectivă filosofică , culturologică și sociologică. Arta coregrafică,fiind una sintetică care îmbină mișcarea, muzica și dramaturgia, dispune de valențe și oportunități educative de influ ență asupra cadrului valoric al studentului. În acest sens, filosofia dansului permite utilizarea legităților generale de dezvoltare a societății pentru crearea și analiza diverselor aspecte ale dansului,pentru a dezvălui relația acestui fenomen cu alte categorii de valori umane.Totodată, demersul filosofic, culturologicși sociologic cu referire la formarea orientărilor valorice la studenți va fi analizat din mai multe perspective: fenomenologică, metafizică, rațională, empirică etc.Item PARTICULARITĂȚILE PEDAGOGICE ALE FORMĂRII ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENȚI PRIN ARTA COREGRAFICĂ(CEP USM, 2017) Dohotaru, MaiaÎn articol este abordată problema privind formarea orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică din diferite perspective: general-pedagogică, teleologică și metodologică. În plan general-pedagogic, formarea orientărilor valorice se analizează din perspectiva educației umaniste, în plan teleologic – din perspectiva finalităților educaționale, în plan metodologic – din perspectiva noilor educații și strategiilor educaționale: de formare a conștiinței, de organizare a acțiunii educative, de stimulare.