Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item APLICAREA STATISTICII MATEMATICE ÎN CERCETAREA FENOMENELOR SOCIALE(CEP USM, 2022-10-26) Cristei, MariaCunoştinţele statistice nu sunt o raritate în arealul specialiştilor din domeniul ştiinţelor socio-umane. Statistica oferă acestor specialiști instrumente și tehnici pentru ordonarea, gruparea, sistematizarea, concentrarea sau corelarea datelor empirice. Analiza statistică a datelor nu se substituie analizei teoretice, ci oferă o bază pentru testarea, analiza și interpretarea ipotezelor sau pentru sistematizarea semnificațiilor inerente datelor sociale. În lucrarea de faţă sunt tratate aspecte ce țin de proiectarea unui demers de cercetare a fenomenelor, relațiilor sau proceselor sociale, și de evidențiere când și cum intervin tehnicile statisticii matematice în derularea acestui demers.Item MOTIVAŢIA – ELEMENT ESENŢIAL ÎN FORMAREA COMPETENŢELOR PROFESIONALE(CEP USM, 2017) Cristei, MariaÎn articolul de faţă este realizată o analiză calitativă, legată de motivaţia studenţilor în procesul de formare/de zvoltare profesională în învăţământul superior. Datele prezentate în articol sunt rezultatele unui studiu prin aplicarea metodelor sociologice de cercetare a studenţilorde la diferite specialităţi aleFacultăţii de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţiide Stat din Moldova.Item SISTEMELE SOFTWARE DE INSTRUIRE CA SUPORT INDISPENSABIL ÎN FORMAREA ŞI DEZVOLTAREA COMPETENŢ ELOR PROFESIONALE (Preliminarii pentru un studiu calitativ elaborat)(CEP USM, 2016) Cristei, MariaÎn amplul proces de restructurare şi de modernizare a activităţii instructiv-educative un rol esenţial are introducerea unor forme şi metode moderne şi eficiente de desfăşurare a activităţilor de predare/învăţare/instruire. În activităţile de predare/învăţare sunt utilizate din ce în ce mai mult mijloace didactice bazate pe utilizarea calculatorului, precum şi realizarea şi implementarea sistemelor software de instruire. În acest sens, în prezentul articol menţionăm necesitatea implementării sistemelor software destinate învăţământului superior şi accentuăm rolul lor în procesul de formare şi dezvoltare profesională a viitorilor specialişti. Datele prezentate sunt rezultate ale unui studiu prin aplicarea metodelor sociologice de cercetare printre studenţii de la diferite specialităţi şi diferiţi ani de studiu ai Facultăţii de Matematică şi Informaticăa USM.