Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
5 results
Search Results
Item ABORDĂRI CONCEPTUALE ALE FAMILIILOR CU COPII ÎN SITUAȚII DE RISC ÎN SOCIETATEA CONTEMPORANĂ(CEP USM, 2025) Coroban, CristinaIn contemporary society, the family of children at risk is a major concern for researchers, practitioners and decision-makers in the social field. These families face various challenges such as poverty, domestic violence, mental or physical health problems, lack of access to quality education and others. Conceptual approaches understand these situations as complex and multidimensional, requiring tailored and innovative interventions to support families in overcoming difficulties. The article will explore new perspectives and innovative solutions to increase the well-being of families with children at risk, reflecting current trends in research and social practice.Item PARTICULARITĂȚI SOCIODEMOGRAFICE ȘI COMPETENȚE SOCIALE ALE COPIILOR ÎN SITUAȚIE VULNERABILĂ DIN CENTRELE DE PLASAMENT(CEP USM, 2024) Coroban, CristinaAccording to national statistics, in the Republic of Moldova children continue to be a part of the population with a high degree of vulnerability. The poverty rate among children was 26% in 2020. Moreover, 10% of Moldovan children are exposed to extreme poverty. Children in vulnerable situations from placement centers have poorly developed social skills. In this context, the development and improvement of social skills of vulnerable children becomes imperatively necessary. The PRODOCS NGO carries out activities that contribute to the development and improvement of social skills for children from 8 placement centers. Social skills help to improve children’s positive behavior and also, to reduce negative behaviorItem MONITORIZAREA COPIILOR ÎN SITUAȚIE VULNERABILĂ(CEP USM, 2022-10-26) Coroban, CristinaMonitorizarea este un proces de colectare a informațiilor despre toate aspectele care implica procesul monitorizat. A monitoriza înseamnă a verifica modul în care evoluează situația după o intervenție asistențială printr-un proces de observație sistematică și intenționată. In procesul de monitorizare a copiilor in situatie vulnerabila, se aplica un șir de a instrumente de monitorizarea, care au fost dezvoltate prin proiectul De la Vulnerabilitate la Incluziune, susținut financiar de Fundația pentru copii Pestalozzi din Elveția și implementat in perioada, Ianuarie 2020 – Decembrie 2022.Item DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR SOCIALE ALE COPIILOR PROVENIȚI DIN MEDII SOCIAL-VULNERABILE(CEP USM, 2022-11-10) Coroban, CristinaItem COMPETENȚELE SOCIALE ALE COPIILOR ÎN SITUAŢIE VULNERABILĂ(CEP USM, 2020) Coroban, Cristina