Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    APORTUL EDUCAȚIEI ETNOIDENTITARE ÎN FORMAREA ORIENTĂRILOR AXIOLOGICE LA ELEVII DE LICEU
    (CEP USM, 2022) Ciobanu, Mona-Lisa-Ștefania
    În prezentul articol ne propunem să argumentăm importanța educației etnoidentitare a elevilor de liceu, din România și din Republica Moldova, în contextul societății contemporane, pornind de la premisa comunității de istorie, limbă, cultură și destin al românilor de pe cele două maluri ale Prutului. Realizată, prioritar, în perimetrul școlar, prin predarea unor dis- cipline umaniste, precum istoria, limba și literatura română, religia, psihologia ș.a., educația etnoidentitară reprezintă – în actualul context istoric și geopolitic, plin de incertitudini și riscuri – principalul fundament al renașterii neamului ro- mânesc. Responsabilități majore în direcția educației naționale revin, deopotrivă, școlii și familiei, ambele fiind chemate să îngrijească cu atenție sufletul copiilor și al adolescenților în vederea îmbinării armonioase a identității personale și a celei naționale. Educația națională, umanistă și democratică, are ca ideal dezvoltarea personalității libere, creatoare, cu apartenență la cultura europeană și la cea planetară.