Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    INTERVENȚIA PSIHOLOGICĂ BAZATĂ PE MODELUL DE PSIHOTERAPIE INTEGRATIVĂ
    (CEP USM, 2021) Ciobanu, Iana
    Cercetătorii din domeniul psihologiei menționează că calitatea relațiilor timpurii lasă o amprentă asupra relaționării la vârstele ulterioare. Dacă aceste relații au fost calitative în copilăria timpurie, în special cu părinții, frații, în adolescență oferă o șansă potențialului de a iubi, a simți și a reflecta, având libertatea care rezultă dintr-un atașament sigur. În acest studiu sunt prezentate rezultatele experimentului formativ, adaptat de noi, care a vizat eficacitatea programului de intervenție psihologică bazată pe modelul psihoterapiei integrative. În experiment au participat 18 adolescenți cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani: 9 adolescenți în Grupul Experimental și 9 în Grupul Control. Rezultatele obținute în urma sesiunilor de intervenție psihologică au demonstrat că adolescenții din GE și-au îmbunătățit rezultatele atât în ceea ce privește încrederea în sine, cât și relația cu ceilalți și comunicarea eficientă. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înțelegere a rolului pe care îl joacă atașamentul în formarea relațiilor cu ceilalți.
  • Thumbnail Image
    Item
    IDENTITY VERSUS IDENTITY CONFUSION IN ADOLESCENT LIFE
    (CEP USM, 2018) Ciobanu, Iana
    Transformations that occur throughout the teenager's personality structure have particularly important implications: Physiological maturation, the development of the ability to know, the emergence of new desires and feelings are treated in this article. The se give the teenager the impression that he is a totally new person, different from the child that was until recently. Abandoning the old identity sometimes creates the feeling of void, lack of landmarks and disorientation. In order to balance and rediscov er himself, he seeks new identifications, new patterns of personality to relate to. Thus, the teenager gradually becomes aware not only of what he is, but also of what he can become.