Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
2 results
Search Results
Item ABORDAREA EVALUĂRII ALTERNATIVE LA DISCIPLINA EDUCAȚIE FIZICĂ ÎN CADRUL UNIVERSITĂȚII DE STAT DIN MOLDOVA(CEP USM, 2023) Bragarenco, NicolaeSchimbările recente produse în societate, generate de trecerea de la perioada industrială la cea a tehnologiilor informaționale și de comunicare, a dus la schimbări esențiale în procesul de predare-învățare-evaluare la nivelul întregului sistem educațional universitar. Aceste transformări au influențat direct și asupra disciplinei educație fizică din instituțiile de învățământ superior, impunând specialiștii din domeniu, să caute unor noi soluții care vor contribui la creşterea eficacităţii procesului de formare a competențelor specifice disciplinei în corelare cu cele profesionale/ de specialitate. Proiectarea curriculumui disciplinar la disciplina educație fizică, un nou concept flexibil, care oferă studentului posibilitatea de a alege individual forma/ modul de practicare a activităților pentru formarea/dezvoltarea competențelor specifice, impune noi abordări privind evaluarea. Evaluarea la disciplina educație fizică a studenților ce practică activitățile de educație fizică și sport individual sau în asociații sportive, în afara USM (formă/mod de practicare a activităților motrice prevăzut de curriculum disciplinar), trebuie orientată spre o abordare multidimensională și realizată prin metode alternative. Această lucrare propune o abordare a evaluării alternative la disciplina educație fizică, prin aplicarea metodei portofoliului pentru studenții ce practică probe de sport independent, altele decât cele oferite de USM, care pot asigura pe deplin formarea competențelor specifice ale disciplinei în alte contexte de învățare.Item STUDIU (SONDAJ) PRIVIND SATISFACEREA NECESITĂȚILOR DE MIȘCARE ALE STUDENȚILOR UNIVERSITAȚII DE STAT DIN MOLDOVA PRIN INTERMEDIUL LECȚIEI DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI ACTIVITĂȚILOR SPORTIVE(CEP USM, 2022) Bragarenco, Nicolae; Salcoci, Andrei; Gojan, Vasile; Smirnova, NataliaAceastă cercetare, bazată pe un sondaj de opinie desfășurat cu studenții anilor I și II de la Universitatea de Stat din Moldova în perioada noiembrie-decembrie 2021, urmărește scopul de a forma o viziune clară despre preferințele studenților și necesitățile de mișcare ale acestora în cadrul lecțiilor de educație fizică și activităților sportive, despre conținuturile și formele de organizare a activităților motrice care să motiveze participarea activă în procesul educațional. Răspunsurile subiecților chestionați sunt analizate, interpretate și prezentate în formă grafică. Datele obținute pot fi utilizate ca reper pentru modelarea unui nou concept privind educația fizică și sportul din instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova.