Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE PRIN FOLOSIREA ANALIZEI CONTRASTIVE ÎN PREDAREA LIMBII ROMÂNE CA LIMBĂ STRĂINĂ
    (CEP USM, 2022) Blazsani-Batto, Iosefina; Henț, Adrian Nicolae
    Identitatea culturală reprezintă esența evoluției și existenței, iar tradițiile și specificul ei facilitează formarea propriei istorii. Metodologic, perspectiva sincronă, utilizată în această exegeză, ilustrează, folosind strategiile gândirii critice, descrierea contextului istoric și se analizează impactul asupra răscrucilor de mentalități care facilitează renașterea rezultatelor culturale în contemporaneitate. Întrucât scopul articolului nostru ia în considerare diferite variabile, dar care sunt supuse învățării unei limbi străine, metodele de lucru cu elevii au fost adaptate celor două concepte esențiale pe care ni le-am propus astfel: analiza textului literar și competența interculturală, cea din urmă. fiind în plan secund dar nu mai puțin important. Astfel, cititorii, în special în acest caz, vorbitorii non-nativi, devin participanți activi la procesul de lectură, iar nevoia de îmbunătățire a competențelor lingvistice este o necesitate. În consecință, abordarea comunicativă care consideră că este abordarea de pionierat și eficientă în învățarea limbilor străine este implementată în mare măsură în sălile de limbi străine pentru a preda nu numai abilități lingvistice precum citirea, scrierea, ascultarea și vorbirea, ci și domeniile lingvistice precum vocabularul, gramatica, și pronunție. Prin urmare, atunci când înveți o limbă străină, primul lucru de care vă puteți împiedica este fonetica limbii țintă, care în majoritatea cazurilor este diferită de limba maternă. În acest caz, utilizarea analizei contrastive se dovedește a fi utilă și foarte eficientă. Abordarea științifică explică termenul de comunicare interculturală sau comunicare directă între oameni de diferite culturi care apare în discursul social și implică mai mult decât înțelegerea normelor unui grup. Ea implică acceptarea și toleranța diferențelor pentru a crea un dialog cultural și pentru a reproiecta nucleul principal al fiecărei reprezentări sociale, politice și culturale. În concluzie, considerăm că identitatea culturală, în ansamblu, în propria sa evoluție istorică specifică, implică diverse niveluri de colaborare și înțelegere pentru a realiza o sinergie adecvată.