Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    ESENȚA ACTIVITĂȚII TEATRALE ÎN CONTEXT PSIHO-PEDAGOGIC
    (CEP USM, 2022) Bejan, Angela
    În învățământul primar aportul învăţării experienţiale este esenţial. Achiziționarea cunoștințelor are loc prin acțiune, nefiind un proces pasiv. Acest aspect devine mai mult decât un privilegiu. Elevii experimentând avansează în dezvoltarea cognitivă. Acționând, ei trăiesc experienţa pe care mai apoi o integrează în structurile existente prin procesele de asimilare şi de acomodare. În acest context, sarcina pedagogului constă în a alege şi a structura experienţele cele mai potrivite pentru fiecare situație de învățare. Teatrul s-a dovedit a fi una dintre metodele eficiente de învățare experiențială. Prin jocurile teatrale, elevii dobândesc cunoștințe, dezvoltă abilități de comunicare și relaționare, dar și abordează problemele cu care se confruntă. Teatrul, prin atributica sa, îi pregătește pe elevi să se dezvolte și să-și îmbunătățească dicția, vorbirea, empatia. Astfel, teatrul în școală îi ajută pe elevi să-și dezvolte încrederea în potențialul lor de învățare și reprezintă un catalizator pentru a-i forma și a le stimula personalitatea intelectuală și emoțională.