Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Strategii de stimulare a gândirii critice la elevii de liceu în procesul curricular al lecțiilor de limbă engleză [Articol]
    (CEP USM, 2025) Mogîldea, Daniela; Bîrnaz, Nina
    Articolul de față explorează importanța dezvoltării gândirii critice în cadrul lecțiilor de limba engleză la liceu, subliniind rolul acestei abilități în stăpânirea limbii și în pregătirea elevilor pentru provocările lumii contemporane. Gândirea critică este definită ca o abilitate esențială pentru analiza și evaluarea argumentelor, pentru formarea unor opinii fundamentate și pentru rezolvarea de probleme. Cercetările susțin că integrarea gândirii critice în predarea limbii engleze nu doar îmbunătățește competențele lingvistice ale elevilor, dar le dezvoltă și abilități cognitive superioare. De asemenea, se discută despre abordările pedagogice de instruire explicită și implicită și rolul acestora în eficientizarea procesului de învățare. Instrumentele precum testul CCTST (California Critical Thinking Skills Test) sunt menționate ca metode eficiente pentru evaluarea gândirii critice. Articolul subliniază necesitatea ca profesorii să înțeleagă și să aplice gândirea critică în mod explicit în lecțiile lor, mai ales în contexte culturale diverse.
  • Thumbnail Image
    Item
    The value of developing the pragmatic English communication skills in technical vocational education and training
    (CEP USM, 2024) Dimitriu, Angela; Bîrnaz, Nina
    English language remains indispensable in many business sectors and fields of activity, facilitating communication, collaboration and innovation at global level. The present article highlights the importance of the development of the pragmatic English communication skills in technical vocational education and training, ISCED level 4, as well as the students’ concern for the development of this skill, considering the increasingly demanding requirements of employers regarding the mastery of the English language. The study carried out within this research confirms the fact that students consider this skill essential for the development of their professional career and to ensure their competitiveness on the labour market.