Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
7 results
Search Results
Item СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПЕДАГОГОВ(CEP USM, 2014) Дарий, ЛюдмилаItem ВНУТРИСЕМЕЙНЫЕ ОТНОШЕНИЯ В СЕМЕЙНОМ ВОСПИТАНИИ(CEP USM, 2011) Дарий, Людмила; Озерова, ЕленаÎn acest articol autorul evidenţiază problemele privind relaţiile de familie în educa ţia familială, şi anume: relaţia dintre satisfacţia maritalăa soţilor şi natura relaţiei părinte-copil. Rezultatele studiului indică nivelul de satisfacţie maritală a părinţilor, precum şi rezultatele identificării tipului de relaţii părinte-copil. De asemenea, este prezentată o analiză de corelare a rezultatelor.Item НЕПРЕРЫВНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ СРЕДНИХ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ / СПЕЦИАЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ(CEP USM, 2011) Дарий, Людмила; Шевчук, Майя;Pregătirea profesională continuă reprezintă soluţia şi condiţia calităţii serviciilor educaţ ionale oferite cadrelor didactice, o oportunitate pentru sistemele educaţionale de a face faţăşi de a răspunde proactiv cerinţelor şi provocărilor timpului, o pârghie important ăpentru asigurarea implementării noilor orientări şi documente de politici în educa ţie. Formarea profesională continuă este menităsă dezvolte competenţele necesare realizării multiplelor roluri profesionale, funcţii şi atribuţii organizaţionale nou-apă rute. Prin formarea continuă se urmăreşte actualizarea / dezvoltarea cunoştinţelor teoretice şi perfecţionarea practicii pedagogice, valorificându-se modele şi forme alternative de formare a adulţilor concepute să permită aprofundarea reflexiei, dezvoltarea competenţelor şi consolidarea cunoştinţelor noi şi indispensabile în situaţii diverse, proprii procesului educaţional.Item ИННОВАЦИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ И БУДУЩИЕ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ВУЗА(CEP USM, 2011) Дарий, Людмила;În acest articol este expusă părerea masteranzilor, viitori profesori din învăţământul superior, în ceea ce priveşte aplicarea tehnologiilor inovatoare în învăţământul universitar. Autoarea a efectuat o cercetare în care şi-a propus următoarele sarcini:1) să identifice persoanele relevante, ca subiecţi ai procesului de învăţământ şi să stabilească nivelul de folosire a inovaţiilor de către aceştia; 2) să identifice factorii care afectează: a) motivaţia respondenţilor, viitori profesori universitari, de a utiliza tehnologiile inovatoare de învăţare în activităţile lor profesionale; b) intensificarea procesului de dezvoltare a tehnologiilor inovatoare în procesul de învăţare în învăţământul superior; 3) săstudieze opinia respondenţilor despre nivelul lor de pregătire profesională în ceea ce priveşte punerea în aplicare a tehnologiilor inovatoare.Item САМООБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГА – ОДНО ИЗ НАПРАВЛЕНИЙ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ(CEP USM, 2010) Дарий, Людмила;Într-o piaţă competitivă a serviciilor de formare profesională, calitatea este principalul indicator al competitivităţii învăţământului superior. Unul dintre factorii semnificativi care influenţează calitatea procesului de învăţământ este nivelul de competenţă profesionalăa profesorilor universitari. La schimbarea condiţiilor apare cererea crescândă de cadre didactice creative, competente, competitive, individuale şi a rezultatelor activităţilor sale, astfel apărând şi necesitatea de a îmbunătăţi competenţele profesionale şi de activitate în sine. Acest lucru se realizează prin intermediul a două domenii principale: a) autoinstruirea şi formarea continuă; b) introducerea formelor noi şi inovatoare în practică.Item К ВОПРОСУ О СТРАТЕГИИ ОЦЕНИВАНИЯ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ(CEP USM, 2010) Дарий, Людмила;Articolul abordează problema identificării noilor mijloace de evaluare a rezultatelor la învăţătură ale studenţilor. Metodele de evaluare aplicate în prezent sunt, pe de oparte,afectate de subiectivismul profesorului, iar pe de alt parte, reflectă poziţia diferită a studentului faţă de profesor în cadrul examinării. Reformarea mecanismului de evaluare trebuie să contribuie, mai întâi de toate, la sporirea rolului autoevaluării studenţilor, la formarea capacitţăii de iniţiativă în procesul de instruire. Autoevaluarea continuă, compararea randamentului propriu la diferite etape poate cultiva studentului deprinderea de autoanaliză şi planificare a propriei activităţi şi, în consecinţă, va conduce la motivare în dezvoltarea profesională.Item НЕКОТОРЫЕ АСПЕКТЫ АКАДЕМИЧЕСКОЙ УСПЕВАЕМОСТИ СТУДЕНТОВ(CEP USM, 2009) Дарий, ЛюдмилаÎn articolul de faţă este cercetată influenţa factorilor pedagogici şi sociopsihologici asupra reuşitei academice. Aplicarea chestionarului, ce include enumerarea celor mai importanţi factori, a evidenţiat priorităţile acestora. Rezultatele chestionării au fost prelucrate utilizând metoda ratingului. Un interes aparte îl reprezintă ierarhizarea acestor factori de către studenţii cu reuşită academică diversă.