Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item САМООБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГА – ОДНО ИЗ НАПРАВЛЕНИЙ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ(CEP USM, 2010) Дарий, Людмила;Într-o piaţă competitivă a serviciilor de formare profesională, calitatea este principalul indicator al competitivităţii învăţământului superior. Unul dintre factorii semnificativi care influenţează calitatea procesului de învăţământ este nivelul de competenţă profesionalăa profesorilor universitari. La schimbarea condiţiilor apare cererea crescândă de cadre didactice creative, competente, competitive, individuale şi a rezultatelor activităţilor sale, astfel apărând şi necesitatea de a îmbunătăţi competenţele profesionale şi de activitate în sine. Acest lucru se realizează prin intermediul a două domenii principale: a) autoinstruirea şi formarea continuă; b) introducerea formelor noi şi inovatoare în practică.Item К ВОПРОСУ О СТРАТЕГИИ ОЦЕНИВАНИЯ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ(CEP USM, 2010) Дарий, Людмила;Articolul abordează problema identificării noilor mijloace de evaluare a rezultatelor la învăţătură ale studenţilor. Metodele de evaluare aplicate în prezent sunt, pe de oparte,afectate de subiectivismul profesorului, iar pe de alt parte, reflectă poziţia diferită a studentului faţă de profesor în cadrul examinării. Reformarea mecanismului de evaluare trebuie să contribuie, mai întâi de toate, la sporirea rolului autoevaluării studenţilor, la formarea capacitţăii de iniţiativă în procesul de instruire. Autoevaluarea continuă, compararea randamentului propriu la diferite etape poate cultiva studentului deprinderea de autoanaliză şi planificare a propriei activităţi şi, în consecinţă, va conduce la motivare în dezvoltarea profesională.Item НЕКОТОРЫЕ АСПЕКТЫ АКАДЕМИЧЕСКОЙ УСПЕВАЕМОСТИ СТУДЕНТОВ(CEP USM, 2009) Дарий, ЛюдмилаÎn articolul de faţă este cercetată influenţa factorilor pedagogici şi sociopsihologici asupra reuşitei academice. Aplicarea chestionarului, ce include enumerarea celor mai importanţi factori, a evidenţiat priorităţile acestora. Rezultatele chestionării au fost prelucrate utilizând metoda ratingului. Un interes aparte îl reprezintă ierarhizarea acestor factori de către studenţii cu reuşită academică diversă.