Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    CONTENT OF LEARNING AND EDUCATION FOR ADULTS FROM CURRICULAR PERSPECTIVE
    (CEP USM, 2022) Țurcanu, Carolina; Guţu, Vladimir
    This article addresses the issue of design, organization and implementation of adults’ learning and education contents from a curricular perspective in formal and non-formal education. It bases a concept and the structure of contents for adults’ learning related to the fields, profiles and types of formal and non-formal activities, in which adults are included. It identifies a set of principles and procedures specific to the organization of contents in the diversification of forms, technologies and purposes of adults’ training and education. Emphasis is placed on the organization and structuring of contents in relation to the form of educational process organization (formal-non-formal education), the type of learning and education (professionalization, lifelong vocational training, qualification, retraining, personal development, etc.); projected/expected outcomes, largely determined by the educational needs of adults.
  • Thumbnail Image
    Item
    EDUCAȚIA NONFORMALĂ ÎN CADRUL UNIVERSITAR DIN PERSPECTIVA REALIZĂRII INTERCONEXIUNII ȘI CONTINUITĂȚII ÎNTRE CICLURI DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR
    (CEP USM, 2019) Repida, Tatiana; Țurcanu, Carolina
    În articol este abordată problema educației nonformale (extracurriculare) din perspectiva realizării interconexiunii și continuității între cicluri de învățământ superior. Accentul se pune pe analiza educației nonformale ca subsistem al sistemului de învățământ, a particularităților educației nonformale în cadrul universitar etc. Totodată, sunt propuse unele sugestii de realizare a educației nonformale în cadrul ciclurilor de învățământ universitar.