Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    COMUNICAREA DIDACTICĂ VERSUS STRATEGIA DIDACTICĂ: ABORDAREĂ DIHOTONOMICĂ
    (Tipografia "Centrografic", 2016) Guţu, Vladimir; Țurcanu, Carolina
    In the article dealing with the communication given teaching and trends of development of this concept. At the same time it addresses the interaction and interconnection dichotomy teaching communication strategies and teaching strategies. It establishes the existence of several models of interaction between these two phenomena, which led to formulate a regularity: the type of communication determines the type of teaching strategy.
  • Thumbnail Image
    Item
    AUTOINSTRUIREA – FORMA DE MANIFESTARE A ACTIVISMULUI COGNITIV AL STUDENȚILOR
    (CEP USM, 2016) Paiu, Mihai; Repida, Tatiana; Țurcanu, Carolina
  • Thumbnail Image
    Item
    CONEXIUNE ŞI CONTINUITATE ÎN DEZVOLTAREA COMPETENŢ ELOR PROFESIONALE ALE STUDENŢILOR – VIITOARE CADRE DIDACTICE PRIN STAGIILE DE PRACRTICĂ
    (CEP USM, 2016) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este analizată problema privind formarea continua a competenţelor profesionale în contextul stagiilor de practică în condiţiile învăţământului pe cicluri în şcoala superioară. Accentul este plasat peformarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în legătură cu noua concepţie a învăţământului superior expusăîn Codul Educaţiei al Republicii Moldova şi în Strategia „Educaţia 2020”. Formarea/dezvoltarea competente lor profesionale e corelată cu cerinţele Cadrului Naţional al Calificărilor din învăţământul superior privind pregătirea specialiştilor în învăţământul universitar. Se concluzionează că formarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în corelare cu ciclurile de învăţământ superior în cadrul stagiilor de practică, pe de o parte, şi cu Cadrul Naţional al Calificărilor din învăţământului superior, pe de altăparte, este în beneficiul angajaţilor şi al angajatorului.
  • Thumbnail Image
    Item
    MEDIUL ACADEMIC CA FACTORDE ASIGURARE A CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR
    (CEP USM, 2016) Șevciuc, Maia; Țurcanu, Carolina
    În articol este abordată problema privind mediul academic ca factor de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. În acest sens su nt analizate diferite concepte cu referire la mediul academic, sunt deduse principiile de concepere a unui mediu academic eficient, dar şi modalităţi de realizare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. Sunt propuse sugestii de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior.
  • Thumbnail Image
    Item
    INTERCONEXIUNEA ŞI CONTINUITATEA ÎNTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR – UN POSIBIL RĂSPUNS LA CERINŢELE CADRULUI NAŢIONAL AL CALIFICĂRILOR
    (CEP USM, 2016) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este argumentată necesitatea realizării interconexiunii şi continuităţii între şi intra ciclurile de învăţământ superior, fiind analizatăliteratura de specialitate la problema abordată, dezvăluită semnificaţia conceptului de conexiune şi continuitate, determinat scopul şi unele aspecte metodologice ale interconexiunii şi continuităţii, ilustrat contextul actual al abordării propuse.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASIGURAREA CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR: DEMERSURI ŞI ACŢIUNI MANAGERIALE
    (CEP USM, 2016) Țurcanu, Carolina
    În articol sunt fundamentate unele repere teoretice şi metodologice de redimensionare a managementului universitar instituţional în vederea asigurării continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior, acestea fiind abordate în contextul postmodernităţii şi al schimbărilor din mediul intern şi cel extern al instituţiilor de învăţământ superior. În baza acestora se formuleazăcâteva reguli pentru cadrul managerial în vederea realizării continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. De asemenea, se arată starea actuală în realizarea continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior în baza analizei opiniilor managerilor instituţionali şi ale cadrelor didactice cu privire la eficienţa realizării continuităţii dintre ciclurile învăţământului superior pe diferite dimensiuni
  • Thumbnail Image
    Item
    CATEDRA ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI LA 60 DE ANI: FILE DIN ISTORIE
    (CEP USM, 2015) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este prezentată succint istoria Catedrei Ştiinţe ale Educaţiei de la fondare în anul 1955 şi până în prezent: direcţiile principale de activitate, personalul didactic, activităţi noi apărute în cadrul catedrei şi perspectivele dezvoltării ei.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPŢII FILOSOFICO-PEDAGOGICE ÎNTRE MODERNISM ŞI POSTMODERNISM
    (CEP USM, 2015) Guțu, Vladimir; Țurcanu, Carolina
    Articolul este dedicat analizei diferitelor concepţii filosofico-pedagogice ale instruirii din perspectiva modernităţii şi postmodernităţii. Fiecare concepţie este analizată în plan sincronic şi diacronic, fiind evidenţiate punctele tari şi punctele vulnerabile ale acestora. Importantă este încercarea autorilor de a deduce valenţele metodologice ale acestor concepţii în vederea dezvoltării politicilor de instruire la etapa contemporană. În acelaşi timp, sunt formulate două probleme care cer investigaţii speciale şi dezbateri ştiinţifice.