Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Formarea identității culturale a elevilor prin valorificarea tradițiilor românești [Articol]
    (CEP USM, 2025) Șchiopu, Constantin; Folea, Aurelia
    În articol este abordată problema formării la elevi a identității culturale prin valorificarea tradițiilor românești. Inițial este actualizat conceptul de tradiție prin analiza mai multor definiții ale acestuia, ce aparțin unor reputați cercetărori: Eric Hobsbawm, Terence Ranger, Edward Shils, Clifford Geertz, Ion Ghinoiu, Mihai Pop, Adrian Fochi ș.a. Ulterior, se insistă asupra criteriilor de clasificare și a varietății tradițiilor românești. În contextul unei lumi/societăți globalizate, în care influențele culturale externe sunt tot mai puternice este esențial ca școlile să joace un rol activ în promovarea culturii naționale și locale. Valorificarea tradițiilor populare în școli reprezintă un demers esențial, contribuind la păstrarea și promovarea moștenirii culturale naționale. Autorii propun un șir de activități didactice și extrașcolare prin care se urmărește cunoașterea de către elevi a tradițiilor naționale, practicarea acestora în diverse situații de instruire.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA ELEVILOR CA INTERPREȚI AI OPEREI LITERARE ÎN PROCESUL STUDIERII TRĂSĂTUILOR EI DE GEN ȘI SPECIE
    (CEP USM, 2018) Șchiopu, Constantin; Popova, Valentina
    In articol este abordată problema privind form area elevului ca interpret al operei literare din perspectiva cunoașterii trăsăturilor distinctive ale genurilor și speciilor literare . Inițial, se face trimitere la câteva teorii privind problema genurilor literare, ulterior se insistă asupra unor aspecte metodice ale predării/studieii noțiunilor de teorie literară în cadrul atelierelor de creație /de scriere creativă. Metodologia propusă este întemeiată pe principiile creativității și pe activități cu caracter ludic. Activitățile din cadrul atelierelor sunt structurate pe arii tematice, în funcție de speciile literare.În finalul articolului sunt prezentate rezultatele experimentului de formare și concluziile generale.