Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Conceptualizarea formării competenței literar-artistice la elevii claselor primare
    (CEP USM, 2024) Șchiopu, Constantin; Paga, Teodora-Doina
    În articol este abordată problema formării la elevii claselor primare a competenței literar-artistice prin conceptualizarea unui model teoretic. Modelul este argumentat de o epistemologie, teorie și praxiologie specifice. Coordonatele epistemică și teoretică se constituie din teorii, concepte, paradigme, principii, concepte estetice, literare, psihologice și pedagogice. Coordonata praxiologică este reprezentată de conceptele: niveluri și criterii de receptare a operei literare, forme de organizare a activității literar-lectorale a elevilor, tipuri de activități, metode hermeneutice, activeparticipative, ludice. Sistemul de activități este condiționat de atelierul de creație și de scriere creativă, prin care se urmărește stimularea gândirii creative, asociative și laterale, a imaginației elevilor.