2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/17

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    SISTEM SUPORT INTELIGENT ORIENTAT PE FAMILII DE PROBLEME DECIZIONALE
    (CEP USM, 2012) Beldiga (Vasilache), Maria; Căpățână, Gheorghe
    În lucrare sunt expuse: structura, principiul de funcţionare şi etapele de proiectare a unui sistem suport inteligent orientat pe familii de probleme decizionale. Sistemul asistă procesul didactic la disciplina „Sisteme Suport pentru Decizii”. Produsul program poate, de asemenea, asista procesele decizionale în diverse domenii de activitate şi, în primul rând, în cel economic.
  • Thumbnail Image
    Item
    ANALIZA COMPARATIVĂ A PLATFORMELOR DE E–LEARNING
    (CEP USM, 2012) Beldiga, Maria
    This article makes a comparative study of educational platforms scattered positions evaluation subsystems, as the most significant part of the educational process.
  • Thumbnail Image
    Item
    FACTORI DE SUCCES AI INTEGRĂRII ŞI VALORIFICĂRII TI&C ÎN EDUCAŢIE
    (CEP USM, 2007) Bragaru, Tudor
    The recent public opinion poll which has been carried out in the period 12.09.2006 - 26.01.2007 at www.elearning.ro∗,proves the necessity of a greater number of information and resources for questions of use of information and telecommunication technologies (TI&C) in education (81%). The present article represents some important factors for the acceleration of reforms and more resolute integration of means TI&C in the educational system of Republic Moldova.
  • Thumbnail Image
    Item
    ÎNVĂŢĂMÂNT ELECTRONIC DESCHIS LA DISTANŢĂ: REPERE DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
    (CEP USM, 2007) Bragaru, Tudor
    The purpose of the present work is forming a generalized and integral representation about education and distance learning; about features, opportunities, freedom and advantages of the Open Distance Electronic Learning in comparison with traditional forms. The awareness of these things will promote the best understanding of processes of the distance learning by means of modern information and telecommunication technologies, and also to a substantiation of a choice of didactic strategy ODL. I hope also that this work will arouse a big interest and heightened attention from the part of chiefs of the educational units concerning questions of reforming of the educational system with the help of more resolute integration of calculating and telecommunicating means during learning and education
  • Thumbnail Image
    Item
    SUPORT INTELIGENT DE E - LEARNING ORIENTAT PE FAMILII DE PROBLEME DECIZIONALE
    (CEP USM, 2013) Beldiga(Vasilachi), Maria
    În articol sunt dscrise structura şi modul de funcţionare a sistemului suport inteligent (SSI) de e-Learning orientat pe familii de probleme decizionale. SSI integrează un generator de probleme decizionale şi un rezolvitor pentru soluţio-narea automată a problemelor decizionalecu ajutorul instrumentelor de inteligenţă artificială aplicate la modelele matematice. SSI realizează următoarele familii de probleme decizionale: monocriteriale, multiatribut, reprezentate de arbori de decizie şi reprezentate de mulţimi fuzzy. Pentru familiile de probleme decizionale menţionate s-a propus obiectivul de a elabora: a) modele generice pentru aceste familii de probleme ; b) metode de generare din modelele generice a prob-lemelor specifice individualizate care respectă un set de reguli; c) rezolvitoare de probleme pentru rezolvarea automată a problemelor specifice decizionale generate.
  • Thumbnail Image
    Item
    SUPORT INTELIGENT DE E - LEARNING ORIENTAT PE FAMILII DE PROBLEME DECIZIONALE
    (CEP USM, 2013) Beldiga(Vasilachi), Maria
    In articol sunt descrise structura şi modul de funcţionare a sistemului suport inteligent (SSI) de e-Learning orientat pe familii de probleme decizionale. SSI integrează un generator de probleme decizionaleşi un rezolvitor pentru soluţionarea automată a problemelor decizionale cu ajutorul instrumentelor de inteligenţă artificială aplicate la modelele matematice. SSI realizează următoarele familii de probleme decizionale: monocriteriale, multiatribut, reprezentate de arbori de decizie şi reprezentate de mulţimi fuzzy. Pentru familiile de probleme decizionale menţionate s-a propus obiectivul de a elabora: a) modele generice pentru aceste familii de probleme; b) metode de generare din modelele generice a problemelor specifice individualizate care respectă un set de reguli; c) rezolvitoare de probleme pentru rezolvarea automată a problemelor specifice decizionale generate.