Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Tulbure, Tatiana"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    CONSIDERENTE PSIHOSOCIALE PRIVIND CALITATEA VIEŢII
    (CEP USM, 2012) Sîrbu, Ana; Potâng, Angela; Tulbure, Tatiana
    The purpose of this article is to establish and elucidate the psychological dimensions and problems of life quality in Republic of Moldova. The life quality examination facilitate s the comprehension of living standards of communities of people, as well as their life style problems. The quality of life is a psycho-socio-economic concept by which there could be evaluated the complexity of life conditions, living standard and life style of the population. The quality of life incorporates the characteristic peculiarities of needs, opportunities, living conditions, manner and values. Each of these characteristics is an important element of daily life standard of every person.
  • Thumbnail Image
    Item
    ETAPES IMPORTANTES DE L’EVOL UTION CURRICULAIRE DANS LA REPUBLIQUE DE MOLDOVA
    (CEP USM, 2011) Tulbure, Tatiana; Guţu, Ion
    Pe parcursul ultimului deceniu s-au produs schimbări esenţiale în învăţământul din Republica Moldova. În primul rând, s-a schimbat modul de abordare a procesului educaţional, acesta cunoscând patru etape de evoluţie: proiectare- predare-învăţare-evaluare. Totodată, învăţământul informativ-reproductiv de adineaori a fost substituit cu cel formativ-dezvoltativ, fiind elaborate, revizuite şi modernizate curricula şi manualele de limbi străine. În aspectul dominantei educative, sistemul de formare a trecut de la o centrare pe elev şi obiective la o centrare pe elev şi competenţe. În studiul nostru vom vedea că existăşi alte eventuale centrări (pe metoda predării, pe profesor, pe evaluare etc.), care au un rol important în actul educaţional. Scopul comunicării consistă în elucidarea etapelor evoluţiei curriculare, în dezvăluirea dominantei educative şi în analiza curriculei, care au stat şi stau la baza sistemului nostru de învăţământ.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify