Browsing by Author "Stepanov, Georgeta"
Now showing 1 - 20 of 48
- Results Per Page
- Sort Options
Item ART JURNALISMUL ÎN PRESA SCRISĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA: FUNCȚII ȘI CONȚINUT(2018) Tugarev, Laura; Stepanov, GeorgetaScopul lucrării constă în cercetarea condițiilor de manifestare a art jurnalismului în presa scrisă din Republica Moldova și în identificarea funcțiilor, conținuturilor și formelor de expresie ale produselor culturale care apar în publicațiile periodice generaliste și în cele specializate.Item AVANTAJELE ÎNVĂȚĂMÂNTULUI UNIVERSITAR DE TIP CONVERGENT(CEP USM, 2022) Stepanov, GeorgetaÎnvățământul superior de tip convergent reprezintă o formă nouă de pedagogie universitară, care îmbină armonios metodologiile de predare-învățare-evaluare și regulile tradiționale de organizare a instruirii universitare cu practicile de activitate și de comunicare de natură digitală. Această formă nouă de pedagogie universitară a obținut contururi vădite la sfârșitul secolului al XX-lea – începutul secolului al XXI-lea, odată cu integrarea noilor tehnologii informaționale în procesele didactice din instituțiile de învățământ superior. Implementarea în masă a noilor tehnologii informaționale în practicile educaționale universitare ordinare s-a produs însă mai târziu, odată cu instituirea stării de urgență în sănătatea publică, determinată de pandemia COVID-19. Nouă configurație a învățământului universitar a fost aplicată la scară largă în perioada pandemiei, când instruirea universitară a fost posibilă doar la distanță, această formă fiind, la acel moment, unica posibilă.Item CADRUL DE DEZVOLTARE A JURNALISMULUI SOCIAL AUTOHTON(CEP USM, 2015) Stepanov, GeorgetaIdentificarea cadrului de dezvoltare a jurnalismului social din Republica Moldova se face importantă în vederea determinării funcţiilor şi a rolului jurnalismului social în contextul mediatic autohton. Mai mult, acest lucru oferă oportunităţi de cercetare a potenţialului actual al presei scrise de reflectare a problemelor sociale şi ale tendinţelor de evoluţie a acestuia, fapt ce permite implementarea unor strategii mediatice menite să eficientizeze impactul şi efectele jurnalismului social în societatea moldovenească .Item CADRUL RELAȚIONAL AL JURNALISTULUI: ABORDĂRI PSIHOPROFESIONALE(CEP USM, 2018) Stepanov, GeorgetaItem CAMPANIILE MEDIATICE CONTEMPORANE: ABORDĂRI TEORETICE ȘI PRACTICI OPERAȚIONALE(2021) Ceban, Marina; Stepanov, GeorgetaScopul lucrării constă în definirea conceptului de campanie mediatică în contextul jurnalistic contemporan prin proiectarea profilului identitar și a cadrului-tip de organizare a acesteia și în elucidarea formelor de expresie, a semanticii discursurilor și a condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în mass-media din Republica MoldovaItem CAMPANIILE MEDIATICE: ABORDĂRI TEORETICO-CONCEPTUALE(CEP USM, 2016) Stepanov, Georgeta; Botnariuc, MarinaCampaniile mediatice reprezintă instrumente viabile utilizate de presă pentru diseminarea mesajelor cu caracter social. Determinarea modelelor teoretice ale aces tui segment al presei contemporane este necesară pentru argumentarea caracterului activ al mass-mediei şi modului de realizare a rolului de promovare a intereselor sociale.Item COMUNICAREA TELEVIZUALĂ DE MEDIERE(2022) Stepanov, GeorgetaDemersul de socializare al mass-mediei include o paletă variată de activități jurnalistice, printre care și medierea jurnalistică, care este un proces voluntar ce asigură formarea cadrelor flexibile de expunere și de dezbatere a problemelor și conflictelor sociale. Acest gen de activitate mediatică cel mai des se realizează prin intermediul jurnalismului televizual. Scopul cercetării realizate în cadrul acestui studiu rezidă în conceptualizarea comunicării televizuale de mediere și în proiectarea profilului identitar al acesteia în contextul mediatic contemporan. În vederea îndeplinirii acestui deziderat, efortul investigativ a fost orientat să explice esența activității jurnalistice de mediere, în general, și a comunicării televizuale de mediere, în particular, precum și specificitatea acesteia prin descrierea principalelor însemne, caracteristici, misiuni etc. Studiul de caz a fost realizat în baza emisiunilor Vorbește Moldova și Время правды (Timpul adevărului) de la postul de televiziune Prime.Item CONSECINŢE NEGATIVE ALE TEHNOLOGIZĂRII PROCESELOR DE PRODUCERE ZIARISTICĂ(CEP USM, 2020) Stepanov, GeorgetaThe using of new information technologies in the processes of conception and development of the traditional written press began to be more intensified at the beginning of the 21st century. Due to this fact, the competitive capacity of printed media has considerably increased, while the conflict with the accelerated rhythm of online media communication has been reduced. The intensification of the printing press activity had, however, not only positive but also negative consequences, because as a result of this process (due to the assimilation of new information technologies), the editorial model of the traditional printed press got several changes in the current operational practices, which consequently imposed new standards in journalistic activity. The new standards have facilitated and put production firstly, seriously affecting the quality of the journalistic materials, in particular, and the quality of the creation process, as a whole.Item CREATIVITATEA ŞI PROCESUL DE CREAŢIE ÎN JURNALISM(CEP USM, 2014) Stepanov, GeorgetaItem DIALOGUL SOCIAL: IMPLICAȚII MEDIATICE(CEP USM, 2021) Moraru, Victor; Stepanov, Georgeta; Manolescu, MădălinaScopul lucrării rezidă în elucidarea potențialului presei în medierea și stimularea dialogului social în societatea contemporană.Astfel, iniţiind prezenta investigaţie, autorii şi-au propus să studieze şi să evalueze activitatea de mediere jurnalistică și de stimulare a dialogului social prin prisma strategiilor și tehnicilor pe care mijloacele de informare în masă le aplică în reflectarea diverselor probleme, în condițiile reformării şi europenizării realității sociale din Republica Moldova.Item Dimensiunile valorice ale realpolitik-ului ca obiect de reflectare mediatică(CEP USM, 2024) Stepanov, GeorgetaThe mass media do not automatically reproduce political reality. By analyzing, explaining and interpreting political practice and processes, they directly contribute to the maintenance, correction and development of realpolitik. In this aspect, the media plays a binary role in society: on the one hand, it reflects realpolitik, and on the other hand, it creates it. Or, the consciousness and political culture of the masses, the quality of political practice, the degree of efficiency of political processes, the state of spirit in society, etc. - they all depend on the way the press approaches the political reality, on the emphasis it places in the context of the era. As a maker of politics, the mass media, along with other political institutions and power structures, is responsible for the political phenomena, processes and transformations that take place in society. The construction of realpolitik through the mass media can be achieved by capitalizing on the potential of reflecting political institutions, processes and products, but also by capitalizing on advertising space. And in one case and another, the interest in collaboration of these two actors – the mass media and the politician – is mutual. The mass media obtains either economic advantages or topics of public interest, which can contribute to increasing circulations/audiences and, respectively, to increasing its influence and impact on the masses, and the politician obtains an effective dissemination tool, in a way quickly, of information to the widest possible audience.Item ELABORAREA PROIECTELOR PROFESIONALE SEMESTRIALE ȘI TEZELOR DE MASTER: GHID METODIC(Editura USM, 2024) Stepanov, Georgeta; Tacu, MarianaGhidul metodic Elaborarea proiectelor profesionale semestriale și tezelor de master stabilește prevederile, principiile și condițiile privind realizarea, în cadrul studiilor de master, a proiectelor profesionale semestriale și a tezelor de master, precum și regulile generale de organizare și desfășurare a susținerii publice a acestora în cadrul Facultății Jurnalism și Științe ale Comunicării (în continuare – FJȘC) a Universității de Stat din Moldova (în continuare – USM).Item ELABORAREA PROIECTELOR PROFESIONALE SEMESTRIALE ȘI TEZELOR DE MASTER: GHID METODIC(Editura USM, 2023) Stepanov, Georgeta; Tacu, MarianaGhidul este adresat masteranzilor care își fac studiile la programele de master din cadrul FJȘC, cadrelor științifico-didactice, antrenate în procesul de instruire de la ciclul II, studii superioare de master, precum și membrilor comisiilor pentru susținerea tezei de master. El stabilește regulile generale cu referire la elaborarea proiectelor profesionale semestriale și tezelor de master și oferă suport informațional necesar privind etapele și procedura de susținere a acestora.Item ELABORAREA TEZELOR DE AN ȘI DE LICENȚĂ. GHID METODIC(Editura USM, 2023) Stepanov, Georgeta; Tacu, MarianaGhidul este adresat studenților ciclului I, studii superioare de licență, care își fac studiile la specialitățile Jurnalism și procese mediatice, Comunicare și relații publice și Producție multimedia, cadrelor didactice și științifico-didactice de la departamentele Teoria și Practica Jurnalismului și Comunicare și Teoria Informării,6 antrenate în procesul de instruire a viitorilor jurnaliști, comunicatori și specialiști multimedia, precum și membrilor comisiilor pentru susținerea tezei de licență. El are menirea să ofere suport informațional necesar pentru realizarea tezelor de an și tezelor de licență.Item ELABORAREA TEZELOR DE AN ȘI DE LICENȚĂ: GHID METODIC(Editura USM, 2024) Stepanov, Georgeta; Tacu, MarianaGhidul metodic Elaborarea tezelor de an și de licență stabilește prevederile, principiile și condițiile cu referire la realizarea tezelor de an și de licență, precum și regulile generale de organizare și desfășurare a susținerii publice a acestora în cadrul Facultății Jurnalism și Științe ale Comunicării (în continuare – FJȘC) a Universității de Stat din Moldova (în continuare – USM).Item ELABORAREA TEZELOR DE LICENŢĂ ŞI DE MASTER: GHID METODIC(CEP USM, 2017) Stepanov, Georgeta; Tacu, MarianaPrezentul Ghid îşi propune să conceptualizeze metodologia de ela- borare, susţinere şi evaluare a tezelor de licenţă şi de master în cadrul Facultăţii Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, specialitatea Jurnalism. Elaborat în conformitate cu prevederile Ghidului metodic universitar pentru perfectarea tezelor de licenţă/master şi ajustat la specificitatea fenomenului mediatic contemporan, dar şi la obiectivele fundamentale ale învăţământului superior în domeniul jurnalismului, ghidul este destinat licenţiaţilor, masteranzilor de la specialitatea Jurnalism, dar şi cadrelor didactice de la Departamentul Teoria şi Practica Jurnalismului şi Departamentul Radio şi Televiziune. Obiectivul ghidului constă în stabilirea regulilor generale privind conceperea, elaborarea şi susţinerea tezelor de licenţă şi de master.Item FACULTATEA DE JURNALISM ŞI ŞTIINŢE ALE COMUNICĂRII A USM – TEMPLU AL EDUCAŢIEI, ŞTIINŢEI ŞI CREAŢIEI(CEP USM, 2020) Stepanov, GeorgetaItem THE FREEDOM OF EXPRESSION IN MASS MEDIA, AUDIOVISUAL AND THE ONLINE ENVIRONMENT(2021) Stepanov, Georgeta; Ristea, Georgiana AlinaMass-media represents the main tool of a democratic society and it refers to two fundamental rights: the right to be informed and the freedom of expression. Beyond its functions, however, mass-media represents a product of the society which is formed and functions. In this framework characterised by freedom and participation, mass-media holds a consolidation role for the new society, it supports and monitors a true democracy, it takes part in a correct government and it leads to economic development. As “the fourth power in the state”, the press creates the new public opinion and the new civil society. The risks of fulfilling its duty and the audacity of applying its freedom of expression presented, at times, irreparable consequences. At the same time, the freedom of expression, both of the media and of the individual, represents a fundamental right. The freedom of expression can neither prejudice the dignity, honour, or the particular life of a individual, or the right to self-image. Exerting the right to free expression involves certain duties and responsibilities.Item GHID METODIC PENTRU STAGIILE DE PRACTICĂ LA SPECIALITATEA JURNALISM(CEP USM, 2017) Stepanov, Georgeta; Tacu, MarianaStagiile de practică la specialitatea Jurnalism constituie o etapă importantă în formarea profesională a viitorilor jurnalişti.Practica de inițiere în specialitate – primul stagiu de practică realizat de către viitorii jurnaliști – oferă studenților anului I posibilitatea de a aplica în practică cunoștințele privind aspectele conceptuale și cele funcționale ale instituțiilor mediatice și ale colectivelor redacționale, precum și abilitățile de realizare a materialelor informative. Stagiul pune în corelaţie aspectele teoretice, valorificate în cadrul orelor de curs și de seminar, cu cele practice acumulate în cadrul orelor de laborator, modulul în sine fiind unul gradual. În cadrul acestuia, studenții se familiarizează cu structura redacției, cu atribuțiile de funcție ale jurnaliștilor, cu activitățile de organizare și de planificare a actului de creație, cu acțiunile reporterilor pe teren, cu procesul de redactare a materialelor jurnalistice și formele de me- diatizare ale acestora.Practica de inițiere în specialitate poate fi realizată în cadrul tuturor tipurilor de instituții mediatice, prioritate având cele din presa tipărită, portalurile online și agențiile de știri.Item IDENTITATEA JURNALISMULUI SOCIAL DIN PERSPECTIVA PROBLEMATICII ABORDATE(Academia de Știinițe a Moldovei, 2015) Moraru, Victor; Stepanov, GeorgetaThe article approaches one of the most actual missions of mass media, that of reflecting and supporting the processes of democratic participation, the mobilization of society for solving the emerging problems. These concerns integrate in the mass media strategy oriented towards the highlighting and stimulating the participative practices. In fact it is a consequent and scrupulous mass media activity of promoting new values. Centred on supporting positive moments in developing social issues, media attention is directed towards the search of new ways of optimizing social interactions, towards the implication of citizens into identifying and solving the problems of the society. The appearance of a specific type of journalism named „social journalism” is justified in this context. The authors are concerned with determining the identity of social journalism, which represents a resource capable of boosting the development of the society. The article explains the specifics of social issues, presents a methodology for reinforcing the social dialogue, based on the principles of tolerance, adequacy and openness.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »