Browsing by Author "Rusnac, Ludmila"
Now showing 1 - 18 of 18
- Results Per Page
- Sort Options
Item AMPRENTE ALE ORALITĂȚII ÎN PUBLICISTICA CONTEMPORANĂ(CEP USM, 2021-02-24) Rusnac, LudmilaItem Approaches regarding the blogging phenomenon in professional journalism(CEP USM, 2024) Rusnac, LudmilaThe media industry has always been in step with the times and advances in technology and must continuously expand its possibilities and working tools. Currently, journalists tend to assimilate new information processing programs, to have text drafting and layout skills, to apply interactive methods in their contents. Although blogs are becoming more and more popular year by year and partially perform more media functions, still, in a professional sense, blogging activity cannot be considered journalism in the true sense of the word. It is worth mentioning that both the traditional professional activities and those carried out by the journalist on the professional blog have as their purpose the formation and influencing of public opinion, but also of the public agenda and, in this context, must be carried out responsibly, following certain rules and complying with certain requirements, including standards of objectivity.Item ASPECTE DEFINITORII PRIVIND STRATEGIILE DE ELABORARE A MARKETINGULUI DE CONȚINUT AL SPOTULUI PUBLICITAR(CEP USM, 2021) Rusnac, LudmilaItem CADRUL INTERNAȚIONAL PRIVIND SIGURANȚA REPORTERILOR DE RĂZBOI ȘI ASPECTE ETICE VIZÂND RELATĂRILE DIN ZONE DE CONFLICT ARMAT(CEP USM, 2023) Rusnac, LudmilaSpecificul muncii jurnaliștilor costă în faptul de a se supune diferitor riscuri în situațiile în care muncesc în condiții extreme - relatează din zone de conflict armat, din epicentrul protestelor în masă, de la locul producerii unor catastrofe, accidente sau incidente grave, etc. În acest sens, asociațiile din teritoriu și organizațiile internaționale se implică activ în a asigura protecția jurnaliștilor și întreprind un șir de măsuri pentru ca reporterii se activeze în siguranță. În prezentul articol științific ne-am propus să analizăm și să evaluăm subiectul protecției jurnaliștilor din perspectivă legislativă pe plan național și internațional și să identificăm provocările etice cu care s-au confruntat reporterii de război din Republica Moldova care au relatat din zone de conflict armat.Item CAMPANIA DE PRESĂ: Suport de curs(CEP USM, 2021) Rusnac, LudmilaDisciplina ,,Campania de presă” are scopul de a familiariza studenţii cu aspectele teoretice ale relațiilor publice și ale procesului de producție al campaniilor de presă, precum și cu locul și rolul specialiștilor în PR în instituții, organizații și companii. Studenții vor acumula cunoștințe despre specificul birourilor de presă, abilități de elaborare a declarațiilor de presă și a comunicatelor de presă, organizare a conferințelor și a briefingurilor de presă, precum și de proiectare a planului campaniilor de presă. Scopul disciplinei constă în formarea unei viziuni de ansamblu asupra specificului relațiilor publice, precum și în însușirea obligațiunilor de serviciu și a atribuțiilor de funcție ale specialiștilor în relații publice.Item CONFIGURAREA TEHNICILOR DISCURSIVE ÎN TEXTUL JURNALISTIC(CEP USM, 2022-11-10) Rusnac, LudmilaItem Creative nonfiction in journalism(CEP USM, 2024-12-05) Rusnac, LudmilaItem DESPRE MARCA INDIVIDUALITĂȚII ÎN JURNALISMUL DE OPINIE: CONSTANTIN TĂNASE ȘI VIOREL MIHAIL(CEP USM, 2020) Rusnac, LudmilaItem GESTIONAREA IMAGINII PUBLICE: GHID METODIC(CEP USM, 2022) Rusnac, LudmilaGhidul metodic pentru disciplina Gestionarea imaginii publice reprezintă un suport metodico-didactic pentru studenți, masteranzi, cadre didactice și pentru persoanele interesate de procesele, tehnicile și strategiile de construcție și gestionare a imaginii publice. Ghidul se proiectează ca îndrumar ce reglementează scopul și obiectivele formulate, mijloacele și tehnicile aplicate pentru formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și abilități specifice, strategiile de predare, metodele și instrumentele de evaluare finală. Prezenta lucrare metodică scoate în relief activitatea sistematică și organizată a procesului de predare – învățare – evaluare în cadrul disciplinei Gestionarea imaginii publice ce urmărește contabilizarea unor finalități teoretice și aplicative.Item IMAGINEA MEDIA A PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI – GRUP CU RISC DE INCLUZIUNE SOCIALĂ(CEP USM, 2020) Rusnac, LudmilaItem MISIUNEA DIPLOMATICĂ ȘI UZANȚELE DE PROTOCOL ȘI CEREMONIAL CA INSTRUMENT DE PROMOVARE A IMAGINII REPUBLICII MOLDOVA(CEP USM, 2022) Rusnac, LudmilaMisiunile diplomatice realizează un rol vital în colaborarea dintre state pe diferite domenii, dar și în activitatea de negociere dintre state, pentru evitarea sau soluționarea situațiilor de criză. Republica Moldova are deschise misiuni diplomatice în toate statele cu care a dezvoltat relații de prietenie și colaborare economică, politică, comercială și culturală. Ambasadele sunt reprezentanțe diplomatice de categoria 1 și sunt gestionate de către ambasador (care mai este numit și șeful misiunii), Domnia sa fiind reprezentantul oficial al statului acreditat în țara de reședință, iar Consulatele sunt reprezentanțe diplomatice de categoria 2, fiind conduse de către un consul sau consul general. Pentru a-și începe misiunea în cadrul ambasadei, este necesar ca ambasadorul să fie acreditat în țara respectivă. Ambasada este o structură inviolabilă, iar toți funcționarii cu rang diplomatic ai ambasadei au imunitate diplomatică. Periodic, agenții diplomatici participă la diferite activități protocolare, în calitate de invitați sau gazde, în scopul realizării atribuțiilor de funcție. Aceste activități protocolare se desfășoară după anumite reguli, într-o anumită ordine și într-un anumit cadru, astfel că fiecare persoană cu rang diplomatic trebuie să cunoască protocolul și uzanțele de ceremonial. Totodată, în activitatea diplomatică este absolut necesar să fie respectate și particularitățile naționale de protocol diplomatic.Item O ABORDARE PRAXIOLOGICĂ ASUPRA STRATEGIILOR DE CONSTRUCȚIE A DISCURSULUI TELEVIZUAL ÎN TALK-SHOW(CEP USM, 2022) Rusnac, LudmilaProgramele de televiziune în formatul talk-show-ului social, sub aspect conținutal, tot mai mult etalează viața de zi cu zi și poveștile oamenilor obișnuiți, motiv pentru care telespectatorii manifestă un interes stabil pentru astfel de produse de televiziune. Unul dintre secretele ratingului ridicat al acestui gen de content de televiziune este scoaterea în evidență a istoriilor reale, particulare, pe alocuri neobișnuite, dar interesante, captivante și atât de comune; or, fiecare om cunoaște sentimentul de iubire, dezamăgire, ură, trădare, indignare, compasiune, răzbunare etc. Subiecte uzuale sunt cele ce reflectă domeniul social: violența în familie, alcoolismul, stigmatizarea, proceduri de divorț, privarea de drepturi părintești, criminalitate, suicid, prostituție, relațiile interetice ș.a. Sub aspect discursiv, limbajul eroilor abundă în elemente de oralitate, cu precădere rusisme, regionalisme și cuvinte populare, sunt promovate stereotipuri, prin aceasta fiind justificate prejudecățile existente la nivel de societate.Item PROGRAMELE TV CU CONȚINUT CRIMINALISTIC: PARTICULARITĂȚI TIPOLOGICE ȘI DISCURSIVE(CEP USM, 2021) Rusnac, LudmilaPosturile de televiziune comerciale își extind constant grila de emisie cu programe ce abordează tema criminalității, deoarece aceste produse asigură un rating ridicat. Cu toate că în ultimii ani interesul telespectatorilor se focalizează primordial asupra show-urilor de divertisment, totuși publicul asigură și audiența emisiunilor despre criminalitate. În spațiul audiovizual al Republicii Moldova accesul la această categorie de programe este asigurat de posturile de televiziune autohtone, dar, mai ales, de canalele care retransmit în teritoriu produs televizual străin, cu precădere din Federația Rusă. Un fapt este indubitabil – toate contentele de televiziune care înregistrează ratinguri înalte satisfac anumite cerințe și necesități ale publicului; prin urmare, popularitatea programelor cu tematică criminală este argumentată prin anumite necesități ale auditoriului de televiziune.Item PROGRAMUL DE TELEVIZIUNE PE TEMA SĂNĂTĂȚII: O ABORDARE STRUCTURAL-DISCURSIVĂ(CEP USM, 2023) Rusnac, LudmilaPopularitatea programelor de televiziune pe subiecte de sănătate este argumentată de interesul constant al telespectatorilor față de domeniul sănătății și al medicinii, coroborat și cu tendințele timpului de a acorda mai multă atenție educației în domeniul sănătății și modului sănătos de viață. Pe parcursul evoluției sale, programul de televiziune pe tema sănătății a configurat particularități noi, pentru că și funcțiile pe care le realizează s-au extins și pe alocuri chiar s-au bifurcat: dacă la începuturi acest gen de emisiune urmărea obiectivul de a informa populația, de a o educa, de a o familiariza cu spectrul problemelor de sănătate și pașii pe care ar trebui să-i întreprindă la primele simptome ale maladiei, actualmente acest gen de conținuturi se îndepărtează de caracterul științific-popularizator rigid și acced la o zonă a spectacolului, acolo unde telespectatorul găsește emoții și impresii. În timp, structura acestor produse televizuale s-a modificat, au apărut formate noi, care au fost preluate la scară largă de către televiziunile din diferite țări.Item La publication à profil économique “Logos-Press” – un hebdomadaire privé de tradition(CEP USM, 2024) Rusnac, LudmilaThe economic press has gained momentum in recent years. The resources of publications with an economic profile are very important for the informational “maintenance” of a small but loyal audience. In the national media space, the offer of economic publications is not very varied, most of which are obviously concentrated in the capital. By initiating this scientific approach, we aim to establish and evaluate the development trends of the economic press in the Republic of Moldova, to trace the peculiarities of the economic press in the printed format, but especially in the online format, to analyze the types of themes of the economic press and contextualize the specificities of economic media in the era of the expansion of digital technologies. For this purpose, the object of the analysis will be an economic magazine, the analysis period includes 4 months, and the research methods used are observation, explanation, content analysis and correlational study . The main results: reduction in the number of commercial publications, strengthening of the information base to satisfy the needs of entrepreneurs, when preparing materials, they pay great attention to the analytical aspect, risk prevention and the development of forecasts on the development of the retail market and the legislative field.Item TEHNICI DE VIZUALIZARE ÎN INVESTIGAȚIA JURNALISTICĂ ÎN MEDIUL ONLINE(CEP USM, 2023) Rusnac, LudmilaItem TENDINŢE ŞI PARTICULARITĂŢI ALE EMISIUNII DE DIVERTISMENT DIN SPAŢIUL TELEVIZUAL AUTOHTON(CEP USM, 2020) Rusnac, LudmilaThe commercial vector guides the activity of television stations. The struggle for audience and the native human interest for all that is unusual and spectacular is the conjuncture that argues that entertainment programs occupy the largest sector in the television broadcast. The entertainment sector includes those programs with specific content, in which the public is informed, at the same time enjoys, and relaxes. The programs differ as format, concept and structure, starting with family talk shows and finalizing with game shows, which record a spectacular audience rate among native viewers. In the case of talk shows, the most talked about are the family talks, the native product being the talk show „Vorbeşte Moldova” (PRIME). In terms of quantity, the shows of different types prevail, in this category being included the most programs - native product.Item ИННОВАЦИОННЫЕ ЭЛЕМЕНТЫ В РАЗВИТИИ ЖУРНАЛИСТИКИ РАССЛЕДОВАНИЙ В РЕСПУБЛИКЕ МОЛДОВА(CEP USM, 2024) Rusnac, LudmilaNew technologies have also enormously influenced the structural aspect of journalistic investigations, because online platforms also allow the publication of rather voluminous materials, accompanied by many photos, graphics, diagrams and even video and audio content. The journalist also applies numerous innovative tools such as: geotagging, real-time geolocation, hashtags, accounts of individuals on social networks, access to free and paid databases. The interest of investigative journalism is fueled by the level of corruption; the intensification of anticorruption policies; the level of liberalization of the media. In this context, the present research analyzes the important aspects regarding the use of information structuring techniques in investigative materials.