Browsing by Author "Racu, Iulia"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item ANXIETATEA ȘI TRĂSĂTURILE DE PERSONALITATE LA ADOLESCENȚI(CEP USM, 2020) Racu, IuliaItem PARTICULARITĂȚILE INTELIGENȚEI EMOȚIONALE LA STUDENȚI(CEP USM, 2024) Racu, Iulia; Chiriac, LiliaThe article presents the result of an experimental research dedicated to emotional intelligence at students. In order to study emotional intelligence on all sample which include 128 students from a University from Chișinău we applied The R. Bar-on and D. Goleman emotional intelligence test modified by M. Roco. As results we established that for all students are characteristic only below medium and medium level of emotional intelligence. According to gender variable the medium level of emotional intelligence is more particular for men then for women. Consistent to year of study we underline that the highest frequencies to medium level of emotional intelligence is recording to second and third years of study students.Item PERSONALITATEA PREADOLOESCENTULUI ANXIOS(CEP USM, 2014) Racu, Jana; Racu, IuliaAnxietatea reprezintă un fenomen complex şi dinamic de nelinişte, agitaţie, tensiune, frică, nesiguranţă, îngrijorare nejustificată, care este trăită ca disconfort psihologic şi este destul de răspândită la vârsta preadolescentă. În contextul celor expuse am realizat un demers experimental al particularităţilor de personalitate ale preadolescen ţilor cu anxietate accentuată. Astfel, vom menţiona că puberii anxioşi se caracterizează prin următoarele trăsături: rezonanţă afectivăfoarte scăzută; nivel înalt al imaginaţiei de anticipaţie negativă; necesitate excesivă în aprobare; exigenţe extrem de înalte faţă desine; perfecţionism; competent şi demn de încredere; reprimarea unor sentimente, dacă nu sunt acceptate de alţii; cu tendinţe pesimiste şi depresive; scepticism, igiditate, prudenţă; manifestă teamăşi nelinişte accentuată.Item STUDIUL ÎNCREDERII ÎN SINE LA ADOLESCENȚI(CEP USM, 2018) Racu, Jana; Racu, IuliaÎncrederea în sine reprezintă un factor decisiv în adaptarea socială și în dezvoltarea personalității. În acest context am realizat un studiu al încrederii în sine, al curajului social și al inițierii contactelor sociale la adolescenți. Am stabilit că un număr foarte mic de adolescenți prezintă un nivel înalt al încrederii în sine. Adolescenții sunt mai încrezuți în sine comparativ cu fetele. De asemenea, am stabilit relații între încrederea în sine și inițierea contactelor sociale.