Browsing by Author "Popa, Radu"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item ANALIZA PREVEDERILOR LEGALE PRIVIND STATUTUL CONSILIULUI MUNICIPAL CHIȘINĂU ÎN CALITATE DE LOCAT OR ÎN CADRUL CONTRACTULUI DE LOCAȚIUNE A ÎNCĂPERILOR NELOCUIBILE(Universitatea de Studii Europene din Moldova, 2020) Popa, RaduTema abordată este actuală datorită proceselor social - economice, juridice, dar și politice din țara noastră care au loc de la declararea independenței până în prezent. Scopul cu care am pornit în cercetarea noastră, a fost identificarea provocărilor și p roblemelor cu care se confruntă locatorul pe piața imobiliară, dar și identificarea soluțiilor care pot să rezolve aceste problem. Metodele de cercetare aplicate pentru cercetarea noastră au fost metoda logică, istorică, comparativă și analitică. Rezultatele obținute vin să completeze neajunsurile din activitatea locatorului pe piața imobiliară.Item NECESITATEA MODIFICĂRII ACTELOR LEGISLATIVE PRIVIND LOCAȚIUNEA ÎNCĂPERILOR NELOCUIBILE DE LA CONSILIUL MUNICIPAL CHIȘINĂU(CEP USM, 2019) Popa, RaduPotrivit art.875 din Cod civil al Republicii Moldova, prin contractul de locațiune, o parte (locator) se obligă să dea celeilalte părți (locatar) un bun determinat individual în folosință temporară sau în folosință și posesiune temporară, iar aceasta se obligă să plătească chirie. Rezultă că locatorul (proprietar sau altă persoană prevăzută de lege), după o înţelegere prealabilă, oferă un anumit bun în folosinţă sau în folosinţă şi posesiune pentru o anumită perioadă de timp contra unei plăţi. Activitatea de închirieri pe piața imobiliară a Consiliului municipal Chișinău se desfășoară cu abateri. Consiliul municipal întâmpină dificultăți în administrarea patrimoniului său și deseori comite erori în procesul de încheiere a contractului de locațiune a încăperilor nelocuibile. Cea mai mare și mai des întâlnită eroare pe care o comite Consiliul municipal este nerespectarea art.77 alin.(5) din Legea privind administrația publică locală, nr.436-XVI din 28.12.2006, care prevede licitația ca metodă de dare în locațiune a încăperilor. O problemă acută ce ține de administrarea patrimoniului este folosirea încăperilor de către persoane străine. Deseori, negocierea dintre părți și inspectarea încăperilor la fața locului scot la iveală că încăperile sunt folosite de persoane străine. Utilizarea încăperilor de către persoane neautorizate este condiționată și de procesul îndelungat și anevoios de dare în locațiune. Așadar, Consiliul municipal Chișinău nu este un bun proprietar, iar activitatea acestuia pe piața de închirieri imobiliare lasă de dorit.Item SPECIFICUL OBIECTULUI CONTRACTULUI DE LOCAȚIUNE A ÎNCĂPERILOR NELOCUIBILE PROPRIETATE A CONSILIULUI MUNICIPAL CHIȘINĂU(CEP USM, 2020) Popa, RaduAccording to art. 1251 of the Civil Code of the Republic of Moldova, by means of the lease agreement, one party commits to give the other party an individually determined asset for temporary use or temporary use and possession, and this obliges him to pay rent. This work represents interference between public and private law that brings to the foreground-present theme - the real estate owned by the administrative-territorial unit and their management. We set out to bring a more in-depth feature of real estate property with non-rentable status, which is the object of the lease of non-rentable rooms owned by the Chisinau Municipal Council. The general conclusion of the study is that, in the segment discussed, Chisinau Municipal Council is not a good owner, because it is not able to properly manage its assets, and this leads to economic, but also social losses.